Mivel a Red Bull RB6-osa az idény kezdetétől a mezőny leggyorsabb, időnként teljesen megfoghatatlan autójának számított, a riválisok – főképp a McLaren – a szezon folyamán többször is a szabályok kijátszásával, trükközéssel vádolták a csapatot. Felmerült a hasmagasságot menet közben változtatni képes felfüggesztések alkalmazása, a szabálytalanul hajló szárnyak és padlólemez is.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékesei egyetlen alkalommal sem találtak szabálytalanságot az autón, ezért az RB6-os „atyját”, Adrian Neweyt kimondottan bántották a vádaskodások.
„Nem okozott zavart, de bosszantó volt. Meg kell mondanom, hogy sosem láttam még ilyen idényt, mint a mostanit, legalábbis ami a paddockbeli piti vádaskodásokat illeti” – mondta Newey, aki azt sem érti, miért terjedt el, hogy a Red Bull pilótái az időmérő utolsó szakaszában mindig már-már gyanúsan nagyot javultak.
„Ez csak legenda! Őszintén szólva nem hiszem, hogy a Q3-beli teljesítményünk annyira különbözött volna a Q1-es vagy Q2-es szereplésünktől. Nem bogarásztam át a statisztikákat, de szerintem ez is csak egy olyan sztori, ami elterjedt, miután a pilótáink egyszer-kétszer javítottak – hirtelen már mindenki erről írt, aztán minden alap nélkül közhiedelemmé vált.”