A Renault 2009 óta nyeri a futamokat a Red Bull partnereként, az elmúlt három évben a francia gyártó erőforrásaival vitték el a konstruktőri és az egyéni címet is. A cég vezérigazgatója, Carlos Tavares szerint az elért sikerek kapcsán túl kevés elismerés jut a motorszállítónak.
„Rosszul esik, hogy nem kapunk elismerést, amiért olyan ellenfeleket győzünk le, mint a Ferrari és a Mercedes. De ez a saját marketingcsapatunk hibája is, világos, hogy jobban kellene pörgetni, hogy mit is csinálunk itt. Világbajnokok vagyunk. A csapatok emiatt vevők is a motorjainkra, de szélesebb körben nem kapunk elismerést” – panaszolta Tavares a Genfi Autószalonon.
A Renault Red Bull-os sikereinek fényét egyébként maga a cég halványítja, hiszen annak ellenére, hogy a Milton Keynes-i csapat nem titkoltan a kiemelt, félgyári partner, az F1-ben a Renault-Nissan japán luxus-almárkáját, az Infinitit hirdetik a bajnokok.
Tavares reméli, hogy a másik három partnerrel – Lotus F1, Williams, Caterham F1 – talán jobban előtérben vannak.
„Mindegyik csapatunkkal bensőséges a kapcsolatunk. Frank Williams nagy tiszteletnek örvend a Renault-nál, nem is csak a korábbi közös sikereink, bajnoki címeink miatt, hanem egyszerűen a személyisége, a szerénysége miatt is. A Lotusszal közös múltunk van az enstone-i csapat miatt, a Caterhammel pedig közös projektet viszünk az Alpine sportkocsi gyártásában. Szóval mindhárom csapatnak különleges kötődése van a Renault-hoz. Talán egy napon a Red Bull-lal is létrejön ez.”
Míg az idén búcsúzó, 2007 vége óta befagyasztott fejlesztésű V8-as erőforrások nem igazán vannak a reflektorfényben, a 2014-ben érkező új, 1,6 literes V6-os turbómotorok jóval nagyobb szerepet játszanak majd, reméli mások mellett a Renault-főnök is:
„A szabályváltozás után a mostaninál sokkal inkább a motorgyártók vetélkedése is lesz a világbajnokság. Ez lesz a (reflektorfénybe való) visszatérésünk kulcsa.”