A BMW a múlt hét közepén jelentette be, hogy a 2009-es idény végén távozik a Forma-1-ből. A csapat sorsa kényes kérdés, ugyanis az alakulatot nem a semmiből hozta létre a német gyártó, hanem 2005 végén az addig privát csapatként működő Sauberben szerzett többségi tulajdont.
A Sauber svájci, hinwili F1-es üzeme és a dolgozók tehát a bajor partner távozása után is munkára foghatók, az alapító, Peter Sauber azonban nemrég azt mondta, hogy nem tér vissza a csapat élére, így a túléléshez külső partnerre lesz szükség. A sajtóban természetesen több jelölt is felmerült már.
A legérdekesebb ötlettel a brazil O Globo állt elő: szerintük a Sauber iránt a háromszoros világbajnok, Nelson Piquet és a GP2-es SuperNova-csapat főnöke, David Sears érdeklődik.
„Csak annyit mondhatok, hogy tetszene a Piquet F1 név. Önöknek nem?” – reagált állítólag a hírre a Renault-tól ejtett ifjabbik Piquet.
A csapat egyáltalán nem lenne egyébként példa nélküli, hiszen az idősebbik Piquet a Forma-1 előtti pályafutása alatt végig a saját nevét viselő csapatnál versenyeztette Nelsinhót. A kisebbik Piquet a dél-amerikai Forma-3-as, a Brit Forma-3-as és a GP2-sorozatban is az apja által alapított gárdáknál versenyzett. Ha az F1-ben máshol nem akad helye, itt is kap egy saját csapatot?
A Piquet-szál mellett a svájci Blick a Sauber-csapatban 1999-ig tulajdonrészt birtokló Fritz Kaiser esetleges visszatérését is említi, de külső megmentő belépője helyett sajnos valósabb forgatókönyv lehet a csapat végleges feloszlatása, és helyének betöltése egy új, de korábban visszautasított pályázóval.
Az egyik legkomolyabb visszautasított jelentkező az Epsilon Euskadi volt, amelynek vezetője, az egykori McLaren- és Benetton-kulcsfigura Joan Villadelprat azóta sem mondott le az F1-be való belépésről.
„A BMW helyét nehéz lenne átvenni, de ha üresedés lesz, mi készen állunk” – mondta Villadelprat a spanyol Diario AS-nak.
A spanyol szakember több más kihagyott jelentkezőhöz hasonlóan azt állítja egyébként, hogy a beválasztott három csapat – a USF1, a Campos Meta és a Manor GP – sokkal kevésbé alkalmas az F1-es részvételre, mint ők:
„Amerikában (a USF1-nál) 15 ember dolgozik a projekten. A Manor még a tulajdonrészére keres vevőt, Adrian (Campos) csapatáról meg nem tudok semmit, de azt beszélik, hogy ők sem állnak valami jól. Folyamatos kapcsolatban vagyok az FIA-val és Ecclestone-nal. Biztos vagyok benne, hogy bekerülünk a Forma-1-be, csak azt nem tudom, hogy holnap, a jövő hónapban vagy csak a jövő évben.”