„Nagyon pozitív vagyok az autóval kapcsolatban” – mondta Schumacher, aki a hatodik idővel zárt Fernando Alonso mögött. „Lényegében ez már a negyedik napunk volt az új autóval, de az első olyan, amikor előjött egy apró hidraulikai hiba. Van potenciál az autóban, jól is érzem magam benne, bár a szabályváltozások miatt nem tudom, hogy ez a jó érzés valójában mennyit ér.”
Schumacher egyelőre nem akarja összehasonlítani a Mercedes teljesítményét a riválisokéval. „Erről még nem tudok sokat mondani, mert még nem volt alkalmam összevetni az eredményeinket a többiekével. Ami fontos, hogy legyen egy világos irányunk, vagy legalább próbáljuk megerősíteni az autóval kapcsolatos érzésemet.”
Közben egy finn tévécsatorna nevet adott a Mercedes idei innovatív első szárnyának, amely a korábban betiltott F-csatornás hatást próbálja az idei szabályok keretein belül kihasználni. A szárny a W-csatorna nevet kapta, mert amikor az autó egyenes vonalban halad, az orrán beáramló levegőt a szárny W alakban továbbítja a hátsó légterelő felé. Kanyarodásnál a légáramlás az autó egyik vagy éppen másik oldalára koncentrálódik, javítva az egyensúlyt és a kezelhetőséget.
A Mercedes rendszere teljes mértékben passzív, mozgó alkatrésze nincs, így szabályosnak számít.