Arra alapozza kérelmét a Renault, hogy az elmúlt időszakban a riválisok is végrehajthattak apró módosításokat, amelyek miatt a francia motor hátrányba került. Egyforma teljesítményről indultak a motorok, ma már viszont akár harminc lóerős különbség is lehet a különböző autók között.
A Red Bullnál eddig sem csináltak belőle titkot, hogy szeretnék, ha a motorok teljesítményét egy szintre hozná az FIA, ennek a törekvésnek a része a Renault mostani kérelme. Az írásos kérelem szerint megbízhatósági és költségcsökkentési okokra hivatkozva kért engedélyt a Renault az RS27 jelű egység módosítására, tekintettel az egyenlő és tisztességes versenyre.
Ugyan a megbízhatóságra hivatkoznak a franciák, a motort biztosan a teljesítménynövelés céljával alakítanák át, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Bahreinben nem akarta bőbeszédűen kommentálni az ügyet. „Az biztos, hogy van egy ügy a motorokkal, nagy szégyen lenne, ha a fejlesztési tilalom ellenére a teljesítmény döntené el a világbajnokságot” – mondta Horner. „A Renault-nak megoldást kell találnia, ráadásul gyorsan.”