Jarno Trulli és Adrian Sutil a Brazil Nagydíj első körében csatázott a jobb pozícióért, de az összecsapás vége ütközés és kiesés lett, a balesetnek pedig vétlen áldozata is akadt, Fernando Alonso is búcsúzott. Trulli rögtön a pálya szélén nekiesett Sutilnak, és bár a viselkedéséért a versenybírók később pénzbüntetésre is ítélték, a véleménye nem változott.
A két pilóta az Abu-Dzabi Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján újra összeszólalkozott.
„Természetesen nagyon csalódott voltam, hogy így, az első körben ért véget a futamon. Minden okom megvolt rá, hogy nagyon dühös legyek. Bizonyítékom van, hogy már Sutil mellett voltam, holnap beszélünk is erről” – mondta Trulli.
„Nincs miről beszélni, egyértelmű eset volt” – replikázott Sutil. „Kiábrándító volt, hiszen én voltam előbb, ő vesztette el az uralmat az autó felett és hátulról belém ütközött! Nem én hibáztam, hanem ő. Nem értem, mitől van így kiborulva.”
Trulli rögtön visszavágott, és még fényképeket is elővett, amelyeken azt mutatta, hogy a két autó egymás mellett van. „Nem tudom, talán vak vagy, de meg tudom mutatni, hogy az első szárnyam a tiéd mellett van!”
Sutil erre azzal válaszolt, hogy Trulli túl sokat akart, amikor külső ívről szerette volna megelőzni őt, és felelevenítette a Spanyol Nagydíjat, amikor szintén ütköztek, természetesen az ő verziója szerint akkor is ugyanígy hibázott az olasz. Trulli szerint persze máshogy történt a régi eset, ő megpördült és Sutil azért hajtott bele, mert levágta a sikánt.
„Az nem hiba, ha az ember rámegy a kerékvetőre! Hol itt a hiba?” – mondta a német. „Na persze, nincs hiba! Csak ismerni kellene a szabályokat!” – vágott vissza Trulli, akit Sutil azonnal biztosított róla, hogy ő ismeri a szabályokat.
Az újságírók Fernando Alonso véleményét is megkérdezték, de a spanyol nem akart konkrétan válaszolni: „Nagyjából jól láttam mindent, de ahogy Jarno is mondta, majd a pilóták megbeszélésén megtárgyaljuk a dolgot.”
Lesz miről beszélni, mert Abu-Dzabiban Nico Rosberg azt mondta, hogy a Brazíliában történt incidensek után itt az ideje, hogy tisztázzák a szabályokat. A williamses német szerint több előzési és védekezési kísérlet is vitatható volt.
„Barrichello, Webber és Kobayashi is ugyanazt csinálta. Webber miatt Räikkönen elvesztette az első szárnyát, Kobayashi miatt nagyot bukott Nakajima, ami sokkal rosszabbul is végződhetett volna – a pilóták, a marshalok és mások is megsérülhetnek ilyen baleseteknél! Barrichello hátsó kerekét Lewis csípte el. Az már a harmadik eset volt, ilyennek nem szabadna történnie” – utalt a védekező versenyzők irányváltásaira Rosberg.
„Még Michael Schumacher kezdte ezt, amikor 2000-ben Spában leszorította a pályáról az őt előzni próbáló Mika Häkkinent. Nagyon veszélyes, ha valaki előzni kezd, az elöl haladó pedig bevág elé! Ilyet nem szabad. Már akkor is veszélyesnek tartottam, ezt tisztázni kell, fel is fogom vetni a pilóták megbeszélésén” – magyarázta a német, hozzátéve, hogy senkit nem hibáztat, a gond a szabályok tisztázatlansága, ezt kell megoldani.