Mivel a Toyota még a nyáron aláírta a csapatot 2012-ig részvételre kötelező Concorde Agreementet, de a japán gyártó nemrég a kiszállás mellett döntött, a Nemzetközi Automobil Szövetség sok tízmilliós büntetést fontolgatott. A japánok, hogy elkerüljék a friss hírek szerint akár 100 millió euróig is terjedő bírságot, úgy döntött, hogy a nevezéssel rendelkező kölni csapatot inkább továbbadja.
A vásárló a tavasszal önállóan pályázó, de nevezést nem szerző szerb Stefan GP lehet. Úgy tudni, hogy a szerbek évi 5 millió euróért cserébe 2010-ben és 2011-ben a Toyota motorjait és kölni központját használnák, az Auto Motor und Sport pedig azt is hozzáteszi, hogy szintén ötmilliós szponzori csomaggal együtt megkaphatják Kamui Kobayashit, a csapat egyik vezető mérnökét, Pascal Vasselont és a 2010-re tervezett autót, a TF110-est is.
Mivel az eladással a csapat 2010-es nevezése tovább élne, így a BMW kiszállása után magára maradt Sauber nem fér majd fel az FIA napokban nyilvánosságra kerülő 13 csapatos jövő évi listájára.
A Saubernél ennek ellenére még nem veszett oda minden remény, hiszen korábban a mezőny 14 csapatosra való bővítése is felmerült, és az ezt ellenző riválisoknak is elsősorban a – mint utólag kiderült, jogosan – gyanúsnak tartott új tulajdonossal, a Qadbakkal volt baja. Mivel a Sauber mostanra önállóvá vált, a csapatok egyhangú jóváhagyása esetén a mezőny 28 autósra bővíthető.
Az FIA a Forma-1 végleges 2010-es nevezési listáját valamikor december közepe táján hozza nyilvánosságra.