A Nemzetközi Automobil Szövetség folyamatosan akciókat hirdet, hogy környezetkímélőbb és olcsóbb legyen az autósport. Ennek megfelelően szinte állandóan változnak a szabályok az F1-ben. Amedeo Felisa, a Ferrari vezérigazgatója szerint a sportágnak jobban kellene kapcsolódnia az utcai autókhoz, annak érdekében, hogy a 21. században is életképes legyen. Azt is tudja, hogyan:
„Ha a Forma-1-nek úgy kell átalakulnia, hogy valóban hasznos legyen a valódi vezetési körülményekre, akkor a legjobb megoldás, ha a motort turbófeltöltővel látjuk el” – mondta Felisa. „Ez az, amit támogatunk. Ez a legjobb megoldás a hatékonyság és a motorok kihasználásának pozitív fejlődésére.”
Talán nem véletlen, hogy a Ferrari turbómotort szeretne, hiszen a pletykák szerint az Enzo utódjában, a 2012-ben érkező új szupersportkocsiban már V8-as turbómotor lesz. Bár a tervezett 400 darab minden bizonnyal már elővételben elkel, a márka szempontjából igencsak gyümölcsöző lenne a Forma-1-gyel való direktebb összekötés.
A csapatok a fékenergia-visszatápláló rendszer, a KERS újbóli bevezetéséről is tárgyalnak, amely szintén kapcsolatot jelenthet az utcai autókkal, hiszen egyre terjednek a hibrid járművek. Már a Ferrari is készített ilyen tanulmányautót.
Korábban is használtak már turbómotorokat a Forma-1-ben. 1977-ben a Renault jelent meg először a rajtrácson a Gordini V6 Turbóval. A 3,0 literes szívómotorokkal szemben csupán 1,5-es motorok folyamatosan fejlődtek, a versenyeken 900, az időmérő edzéseken akár 1500 lóerős teljesítménnyel is használták őket.
1987-ben Nelson Piquet világbajnoki címet nyert a turbómotoros Williamsszel. 1988-ban a Honda turbómotorjával szerelt McLaren volánja mögött Ayrton Senna és Alain Prost egy kivételével az összes futamot megnyerték. 1989-re kitiltották a feltöltős motorokat a sportból.
Korábban az FIA tervei között szerepelt egy világmotor bevezetése. A rali-világbajnokságon már elérték a céljukat, hiszen jövőre 1,6-os turbómotorokat használnak majd, az F1-ben 2013-ban szeretnék bevezetni. Ki tudja, talán a Forma-1 is beadja a derekát?