Új rendszerű időmérő edzésen dolgozik a Formula One Teams Association (FOTA), az F1-es csapatok nyáron létrejött szövetsége. A terv szerint az összes autó egyszerre hajtana a pályára, s mindegyikben azonos mennyiségű üzemanyag lenne.
Ezután minden körben a leglassabb autó esne ki. 14 kör után a még versenyben lévő hat pilóta újra bokszba hajthatna friss gumikért, de benzint ekkor sem kapnának. Ezután folytatódna a csata a pole pozícióért.
Aki a végén a legjobb lesz, az első rajthely mellé még jutalmat is kaphat, valószínűleg pénzt. Felmerült a pont is, de ha Bernie Ecclestone éremosztási terve megvalósul, nem sok értelme lenne.
A FOTA célja kettős, szeretnék izgalmasabbá tenni az utóbbi években folyamatosan változó időmérő edzést, illetve elérni azt, hogy ne a taktika döntse el a helyek sorsát, hanem valóban a leggyorsabb induljon elölről.
A csapatok képviselői december 4-én ülnek le tárgyalni a részletekről, ha sikerül megegyezniük, akkor elképzeléseiket átadják a Nemzetközi Automobil Szövetségnek. Így pedig akár már jövőre új szisztémát láthatunk szombatonként.
A részletek egyelőre nem világosak, de ha az időmérő után sem tankolhatnak a csapatok, akkor az igazi taktikai csata eltűnik a versenyből, hiszen nem választhatnak majd 2 vagy 3 kerékcserés megoldást, mindenki ugyanazt használná.