Továbbra sem sikerült megnyugtatóan rendezni az állítható hátsó szárnyakkal kapcsolatban felmerült kérdéseket. A pilóták ugyan folyamatosan próbálgatják az új alkatrészt a most is zajló barcelonai teszten, de a tapasztalatok vegyesek, nem mindenkinek tetszik a rendszer.
A spanyol AS úgy tudja, hogy a szezonnyitó előtt még változhatnak a szárnyakra vonatkozó szabályok. Rubens Barrichello, a pilóták szövetségének (GPDA) elnöke a héten találkozott az FIA illetékeseivel: a megbeszélésen szóba került, hogy a pilóták többsége nyugtalan a szárnyak miatt, illetve panaszkodott a Pirelli gumik túl gyors kopására is.
Barrichello igen szkeptikus a hátsó szárnnyal kapcsolatban, attól tart, hogy a tesztelésen „bevállalt” nyitott szárnyas kanyarodás a versenyhétvégéken komoly balesetekkel is végződhet:
„A verseny közbeni használatot még mindig nem tisztázták, még mindig várunk erre. De nem csak a kipróbálás hiánya a gond, úgy összességében túl sok ez. Figyelek mindenre, nem akarok valami nagyot mondani, hogy szerintem hogy kellene megoldani, bár van elképzelésem, hallottunk jó megoldásokat.”
„Szerintem úgy kellene használni, hogy tényleg az előzéseket segítse, de a pilóták kísértést érezhetnek, hogy a tempós kanyarokat is a szárny használatával vegyék be. Az Eau Rouge szerintem ilyen lesz és baleseteket látunk majd. Pedig a cél nem ez, de mégis kockáztatunk. Tavaly a térdünket kellett emelgetni, hogy működjön (az azonos hatású F-csatorna), az Eau Rouge-t egy lábbal vettem be, pedig nem ez a cél.”
Arról nem érkezett hír, hogy miben állapodtak meg a felek, minthogy azonban a melbourne-i futam egyre közelebb van, az esetleges szabálymódosításról mihamarabb dönteni kellene. Az aktuális szabályok szerint az állítható szárnyakat az első két körben nem lehet használni, később is csak kijelölt helyeken, ha a kormányon kigyulladnak a használatot engedélyező lámpák.
Jarno Trulli szerint a legnagyobb gond az, hogy a pilótáknak túl sokat kell a kormányt figyelniük, ahelyett, hogy a pályát néznék. „Az állítható szárnnyal és a KERS-szel az a baj, hogy a pilótákat néha túlságosan lefoglalhatja az, hogy villogó lámpákat nézegessenek” – mondta Trulli. „Erre egy jobb megoldás kellene.” Az Ausztrál Nagydíjig a versenyigazgató Charlie Whiting fontolgatja a kérdést.