A jövőre bemutatkozó Lotus legfőbb F1-es ásza Mike Gascoyne. A korábban a Benettonnál, a Jordannél, a Renault-nál, a Toyotánál is megfordult mérnök tavaly év végéig a Force Indiánál dolgozott, de ahogy korábban, valószínűleg tőlük is a nehéz természete miatt kellett távoznia.
A bulldogként is emlegetett angol idén a Lotus jövőre bemutatkozó F1-csapatánál kötött ki, de úgy tűnik, nem felejtett el mindent a legutóbbi munkájáról. A svájci Motorsport Aktuell szerint a Force Indiánál úgy látják, hogy a Lotus nemrég bemutatott szélcsatornás autómodellje túlságosan hasonlít a csapat idei VJM-02-esére.
Úgy tudni, hogy a Force India által korábban szélcsatornás tesztelésre használt olasz Aerolab/Fondtech-nél a silverstone-i alakulat – talán az állítólag felhalmozódott tartozásai fejében – otthagyott egy modellt. A Lotus és Gascoyne-ék most ugyanezt a létesítményt használják.
Gascoyne egyébként már az első képek bemutatása után reagált azokra a célzásokra, hogy a Force Indiát másolták volna:
„Teljesen új modellről van szó, amelyet a Lotus F1 számára készített a Fondtech, és amely megfelel a kölni tervezőirodánkban a 2010-es szabályok alapján megálmodott tervnek, és amely már a jövő évi, a tankolás betiltásához illeszkedő üzemanyagtartállyal van ellátva. A Cosworth-motorhoz és az X-trac sebességváltójához terveztük. A kasztni első változata az általános trendet tükrözi, de gyorsan finomodik majd, értelemszerűen erről nem mutathatunk majd részleteket” – bizonygatta a Lotus modelljének eredetiségét a Pitpass.com-nak a mérnök.
A Force India „elveszett” modelljével kapcsolatban csak annyit mondott: „Ha egyáltalán van valami gond, akkor az a Fondtech-et és a Force Indiát érintő jogi ügy.”