A csapatoknak nem kell az egyenmotor

Konstruktív tárgyalás, sok változtatás

Konstruktív tárgyalás, sok változtatás

Az előzetes hírekkel ellentétben tegnap a csapatok szervezete, a FOTA és az FIA-elnök, Max Mosley megbeszélésén az összes csapatfőnök megjelent, és a motorsportszervezet szűkszavú közleménye szerint „konstruktív” tárgyalást folytattak. Bár hivatalosan nem derült ki több részlet, az Autosport.com jó néhány témakörben megegyezésről tudósít.

Az egységes motorok kérdéséről nem szól a fáma, de úgy tudni, hogy a költségcsökkentés jegyében 2009-től az erőforrásoknak a mostani kettő helyett három futamot kell majd teljesíteni, amivel egyharmadával csökkenthető a kiadás. Ugyancsak a jövő évtől a motorszállítóknak évi 10 millió euróért kell majd 25 darab erőforrást biztosítaniuk a klienscsapatoknak.

Megegyeztek a tesztelés csökkentéséről is, az idén érvényben lévő 30 ezer helyett jövőre már csak 20 ezer kilométert tölthetnek ilyen munkával a csapatok.

Érdekes, hogy míg Max Mosley még egy tegnapelőtti interjújában is arról beszélt, hogy a jövőre bevezetendő hibrid rendszer, a KERS egységesítése kizárt, az ugyanis az autógyártás szempontjából is releváns, Genfben arról állapodtak meg, hogy 2010-től vagy 2011-től mégis egységesítik azt.

Egyelőre nem világos, hogy a súlyos milliókért kifejlesztett rendszereket két év múlva minden csapat dobhatja-e a kukába, vagy csak opcióként szerepel majd az egységes KERS használata, mindenesetre drága kalandról van szó. Az egységesítés azonban jól jöhet az olyan csapatoknak, amelyek rosszul haladtak a fejlesztéssel, mint például a Ferrari.

A legkényesebb pontok, azaz az egységes alkatrészek, és a kliensautók, vásárolt kasztnik kérdése további tárgyalások témája lesz, amelyekre a Brazil Nagydíjon és azután kerül majd sor.