Piquet-nek nem kell a Spyker
Piquet-nek nem kell a Spyker
Fotó megosztása:
Újra együtt 2008-ban?
Újra együtt 2008-ban?
Fotó megosztása:
Isztambulban kezdik az évet...
Isztambulban kezdik az évet...
Fotó megosztása:
Ez kell a népnek!
Ez kell a népnek!
Fotó megosztása:
Jól ment Amerikában
Jól ment Amerikában
Fotó megosztása:
A cél: pontszerzés minden versenyen
A cél: pontszerzés minden versenyen
Fotó megosztása:
Oktatni fog
Oktatni fog
Fotó megosztása:
Végre van ok az optimizmusra
Végre van ok az optimizmusra
Fotó megosztása:
Monacóban jól ment Fisichella
Monacóban jól ment Fisichella
Fotó megosztása:
A nagyhangú olasznak is volt már dolga a FIA-val
A nagyhangú olasznak is volt már dolga a FIA-val
Fotó megosztása:
Ez lesz az utolsó év?
Ez lesz az utolsó év?
Fotó megosztása:
Fisichella maradna, de nincs sok esélye
Fisichella maradna, de nincs sok esélye
Fotó megosztása:
Ez az év már elúszott
Ez az év már elúszott
Fotó megosztása:
Új főnök jön
Új főnök jön
Fotó megosztása:
Mindkét versenyző járt már a Fujin
Mindkét versenyző járt már a Fujin
Fotó megosztása:
A cél: pontszerzés minden versenyen
A cél: pontszerzés minden versenyen
Fotó megosztása:
Már 15 éve versenyez az olasz
Már 15 éve versenyez az olasz
Fotó megosztása:
A vezér szerint nélküle is megoldják
A vezér szerint nélküle is megoldják
Fotó megosztása:
Alain Dassas
Alain Dassas
Fotó megosztása:
A McLaren végét várja
A McLaren végét várja
Fotó megosztása:
Tegnap beugrott Ron Dennishez
Tegnap beugrott Ron Dennishez
Fotó megosztása:
Fisi az elmúlt két évben dobogós volt
Fisi az elmúlt két évben dobogós volt
Fotó megosztása:
Alonso miatt kirúgják Kovalainent?!
Alonso miatt kirúgják Kovalainent?!
Fotó megosztása:
Bármit, csak visszatérjen!
Bármit, csak visszatérjen!
Fotó megosztása:
Jövőre újra együtt?
Jövőre újra együtt?
Fotó megosztása:
Az utolsó lehetőség a bizonyításra
Az utolsó lehetőség a bizonyításra
Fotó megosztása:
A háromszoros bajnok kipróbálja az F1-est
A háromszoros bajnok kipróbálja az F1-est
Fotó megosztása:
A Renault-soknak nem tetszik a McLaren-módi
A Renault-soknak nem tetszik a McLaren-módi
Fotó megosztása:
Briatore 60 százalékot ad Alonso érkezésére
Briatore 60 százalékot ad Alonso érkezésére
Fotó megosztása:
Kovalainen és Fisichella is mehet
Kovalainen és Fisichella is mehet
Fotó megosztása:
Valószínűleg Piquet ül be jövőre
Valószínűleg Piquet ül be jövőre
Fotó megosztása:
A fiatal brazil végre versenyezhet
A fiatal brazil végre versenyezhet
Fotó megosztása:
Addig húzza, míg senkinek sem kell?
Addig húzza, míg senkinek sem kell?
Fotó megosztása:
A telefonosoknak nem hiányzik az F1, nem kell Alonso
A telefonosoknak nem hiányzik az F1, nem kell Alonso
Fotó megosztása:
Az a fránya kémügy keresztbetehet Alonsónak
Az a fránya kémügy keresztbetehet Alonsónak
Fotó megosztása:
Megválasztanák világbajnoknak...
Megválasztanák világbajnoknak...
Fotó megosztása:
Újra együtt!
Újra együtt!
Fotó megosztása:
Ő szelídítette meg Flaviót
Ő szelídítette meg Flaviót
Fotó megosztása:
A Renault-soknak nem tetszik a McLaren-módi
A Forma-1-ben jövőre a csapatok mindannyian egységesített elektronikai rendszert használnak majd, amelyet a McLaren egyik részlege gyárt. Az eletkronikai irányítórendszerrel (ECU) kapcsolatban a Renault technikai igazgatója nem rejti véka alá elégedetlenségét:
„A rendszer autóba integrálása nehéz szülés volt. Az eddig használthoz képest alacsonyabb a teljesítménye. A kapacitása, az összetettsége és a funkciói sincsenek ugyanazon a szinten. Nekünk, akik terveztünk már ilyet, ez visszalépést jelent” – magyarázta Bob Bell.
„Más a formátuma, mint az általunk használté, az alkatrészek is különböznek, ezt mind be kellett építenünk valahogy az autóba. Nem volt lehetetlen feladat, de az eredmény nem olyan, mint amire akkor jutottunk volna, ha szabad a kezünk.”
Bell utalt arra is, hogy az új rendszer beépítése és kiismerése komoly erőforrásokat vont el más jellegű fejlesztésektől, ezzel pedig jövőre előnyben lehet a McLaren, akik már jól ismerik a saját terméküket.
„Nagyon sok munka volt vele. Az alkalmazáshoz módosítanunk kellett az autó műszaki paraméterein, az eltérő irányítás miatt pedig új kormányt is kellett készítenünk. Az R28-asnál már teljesen tiszta lappal indultunk, de az autót a rendszer köré terveztük, azonban az új ECU-ra való átállás infrastrukurális változtatásokkal jár, például a sebességváltó kezelésén, a telemetrián, a számítógépeken is változtatnunk kell, mind a gyárban, mind a bokszban. A mérnököknek is meg kell tanulniuk az új rendszert.”
„2008-ban revideálnunk kell a működésünket, a Marelli [a Renault elektronikájának eddigi szállítója] után át kell állnunk a McLaren szemléletére. Olyan ez, mintha az autóval egy új nyelven kellene beszélnünk” – tette hozzá a Renault-s szakember.