Az újonc Virgin Racingnél a szezonnyitó Bahreini Nagydíj után fedezték fel, hogy félretervezték az autót, így az üzemanyagtank kapacitása nem elég arra, hogy a versenyzők biztosan teljesíteni tudjanak egy teljes futamot.
A VR01-es újratervezése természetesen azonnal megindult, de a csapat csak egy járgányon tudott dolgozni a központban, ugyanis a többi kasztni a tengerentúli versenyeken volt. Az izlandi vulkán miatti fennakadások következtében nem is sikerült időben elkészíteni a második járgányt, így a hétvégi Spanyol Nagydíjra csak Timo Glock kap új, átépített autót, Lucas di Grassi a régi modellel vág neki a hétvégének.
„A fáradhatatlan munka, a sikeres új homologáció után keserű pirula, hogy a vulkáni fennakadások miatt nem sikerült elkészülnünk a második autóval. Két teljesen különböző autó pályára küldése komoly kihívás lesz Barcelonában, de mivel a megbízhatósági javításokat mindkettőn elvégeztük, leszegjük a fejünket és csak arra koncentrálunk, hogy célba is érjenek” – mondta a technikai főnök, Nick Wirth.
Az új autót megkapó Glock is sajnálja, hogy így alakultak a dolgok, de bízik benne, hogy a nehéz tengerentúli versenyek után javulás következik:
„Az elmúlt pár hét nem éppen a terveknek megfelelően alakult a vulkán miatt, de azért lehetőségünk volt túllépni a sanghaji csalódáson és a jövőre koncentrálni. Alaposan kielemeztük az első négy futamot, mostanra tiszta képünk van róla, hogy miben voltunk jók és min kell még javítanunk. Nagy kár, hogy nem tudunk két módosított kasztnit vinni Spanyolországba, mert kétszer annyi adatunk lehetett volna, de dolgozunk azzal, amink van és bízunk benne, hogy a fejlesztések meghozzák a várt eredményeket!”