Már tegnap is pletykálták, mára azonban hivatalos, az egyre inkább csak fantomcsapatnak látszó USF1 mögül komoly szponzor hátrált ki. A genfi központú pénzügyi cég, a Locstein nem hitt tovább az alakulat jövőjében.

„A Locstein szponzori kapcsolatra lépett a USF1-nal, de miután világossá vált, hogy a csapat nem lesz képes a teljes 2010-es Forma-1-es idényben versenyezni, úgy döntött, hogy nem vállal további szerepet. A Locstein a legjobbakat kívánja a USF1-nak” – állt a cég közleményében.  

A csapattól már a múlt héten távozott a gazdasági igazgató, és annak ellenére, hogy cáfolják, nagyon úgy tűnik, hogy a YouTube-vezér Chad Hurley is másfelé nézelődik már. A USF1 egyik magas beosztású dolgozója az Autosportnak névtelenül nyilatkozva elég sötét képet festett az alakulat „működéséről”.

„Már december elején világos volt, hogy valami nem stimmel, ugyanis azt vártuk, hogy beindul a gyártás, de semmi sem történt. Sokan közülünk elég tapasztaltak a tervezés és gyártás terén, tudjuk, milyen ütemterv kell, így amikor a tervezőrészlegről nem jöttek a tervek, egyre világosabb lett, hogy bajban vagyunk” – magyarázta a bennfentes.

A névtelenül nyilatkozó alkalmazott szerint a tervezés, a munka főképp az alapító technikai főnöknél, Ken Andersonnál akadt el, aki mindent személyesen akart felügyelni, de gyakorlatilag semmit nem tett a haladásért. 

„Gyakorlatilag semmilyen tervezés nem történt, nem voltak ilyen dokumentumok vagy gyártási ütemterv. A január 15-ei fizetésünk késett, 20. körül kaptuk meg, úgyhogy az emberek elkezdtek kérdezősködni. Ekkor derült ki a cég helyzete, világos lett, hogy hazudtak nekünk a hosszú távú költségvetésről, hiszen napi pénzügyi gondok vannak.”

Windsorék három évig tervezték, hat hónap alatt összeomlott
Már az autót kellene mutogatni

Már az autót kellene mutogatni

Már az autót kellene mutogatni


„De eltekintve attól, hogy átvertek minket a költségvetést illetően, ha nincs autó, nem tudunk komoly haladást felmutatni, akkor a potenciális szponzorok sem szívesen adják oda a pénzüket.”

„Jelenleg hatvanan vagyunk Charlotte-ban, de tízen már távoztak” – mondta a USF1-dolgozó.  

Az Autosport Ken Andersont is szembesítette az állításokkal. A technikai főnök így reagált: „Az alkalmazott története egyoldalú és torz. Ellentmondásos is. Mindenki úgy jött a csapathoz, hogy tudta, mi a helyzet, azaz hogy két autót kell Bahreinre elkészítenünk.”

Természetesen a szezonnyitón való megjelenés már nem lehet cél, Andersonék jelenleg azon dolgoznak, hogy az FIA lehetővé tegye számukra az első négy futam kihagyását.