130 nap szünet után Bahreinben ma újraindul a Forma-1, megkezdődik a sportág történetének 61. világbajnoki szezonja. A 19 futamos idény szabályváltozásairól és résztvevőiről már beszéltünk, így mára nem marad más, mint a versenyhelyszín bemutatása.
2006 után idén megint nem az ausztráliai Melbourne, hanem a bahreini Sakhir ad otthont a szezonnyitónak. A hosszú év első futamát új pályán rendezik, pontosabban az F1-esek számára új nyomvonalon fut majd a kör.
A Bahreini Nagydíjat idén már egy 900 méteres, korábban megbízhatósági versenyeken használt szakasz betoldásával kibővített pályán rendezik, így a negyedik kanyar után nyolc további – lassú, előzésre nem alkalmas – kanyarral toldja meg a nyomvonalat. Az új konfigurációban a 6299 méteresre nőtt pálya Spa után a versenynaptár második leghosszabbja lesz. Az átalakítás egyébként nem nyűgözte le a pilótákat:
„Az első rész még izgalmasnak tűnik, a második már nem. De akkor érezzük majd igazán, ha vezetünk rajta” – mondta Michael Schumacher.
„Szűk kanyarok egymás után. Gáz, fékezés, gáz, fékezés…” – foglalta össze tömören a pályabejárás után Mark Webber.
Az ausztrál a Red Bull szimulátorában a pályán
Az erőviszonyokról és esélyekről nem érdemes beszélni most, mert még maguk a csapatok is sötétben tapogatóznak ezen a téren, és a tippelést tovább nehezíti, hogy a spanyolországi teszteken a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes vezető négyeséről kialakult képet teljesen összezavarhatja, hogy míg pár hete 10-15 fokban köröztek az autók, addig a hétvégén nemigen megy majd 30 fok alá a hőmérséklet.
Annyi biztos, hogy a McLaren korábban vitatott hátsó szárnyát tegnap szabályosnak ítélte az FIA, a Ferrari és a Mercedes pedig nagy fejlesztési csomagot hoz Bahreinbe.
Ez történt tavaly
A hétvége kismillió választ hozhat majd, de egyelőre annyi a kérdés, hogy nehéz is kiemelni akármit is. Az alapvető „ki lesz a gyorsabb, ki győz” jellegű kérdés mellett azonban biztosan mindenki árgus szemekkel figyeli majd Michael Schumacher visszatérését, az élcsapatokon belüli vetélkedéseket, azt, hogy vajon a Bahrein-menőnek számító Felipe Massa vagy épp a tavalyi győztes, Jenson Button érzi-e jobban a helyszínt, azt, hogy a Renault, a Williams, a Force India vagy a Sauber képes lesz-e a nagyok közelébe férkőzni, és azt, hogy a három új csapat hogyan szerepel, ki lesz a legjobb, vagy egyáltalán, körbeérnek-e.
A bahreini kezdés előnye, hogy tavallyal ellentétben nem kell korán kelni: a szombati időmérő közép-európai idő szerint délben, míg a vasárnapi futam délután egykor kezdődik majd.
Bahreini Nagydíj
Pálya hossza: 6299 m
Körök száma: 49
Versenytáv: 308,4 km
Korábbi győztesek:
2004 – Michael Schumacher, Ferrari
2005 – Fernando Alonso, Renault
2006 – Fernando Alonso, Renault
2007 – Felipe Massa, Ferrari
2008 – Felipe Massa, Ferrari
2009 – Jenson Button, Brawn GP