Nem akart belemenni durva adok-kapokba a Cosworth, ezért belement, hogy 20 ezer helyett a többi csapathoz hasonlóan 18 ezer legyen új Forma-1-es motorjának maximális fordulatszáma. Ezzel sokak szerint sikerült garantálnia a visszatérés előtt álló gyárnak partnerei számára, hogy ne legyenek versenyképesek a 2010-es szezonban.
A Cosworth három újoncnak, a Manor Grand Prix-nek, a Campos Meta1-nek, illetve a USF1-nek szállít majd motorokat, a vezérigazgató szerint azonban az istállóknak nem kell aggódniuk az erőforrások miatt. „Mi javasoltuk a 18 ezres limitet, hogy ebben a kérdésben garantáltan ne legyen konfliktus a többi csapattal” – árulta el Tim Routsis vezérigazgató.
„Biztosak vagyunk abban, hogy a motor még így is versenyképes lesz az első pillanattól fogva, fejlesztését ugyanis a lehető leghamarabb elkezdtük. Nem hiszem, hogy a csapatok hátrányban lennének amiatt, hogy egy visszafogott motort használnak, ha valamit, hát én inkább előnyöket látok.”
„Például a 18 ezres fordulatnak hála, kisebbekre cserélhettük a hűtőket, emellett a fogyasztást is sikerült csökkentenünk. Már túl vagyunk a komoly szimulációkon is, ezek pedig egytől egyig azt mutatták, hogy motorunk ugyanolyan versenyképes, mint a Forma-1-ben jelen lévő többi gyártóé.”