Miután múlt pénteken a Ferrari, hétfőn a Sauber és a Lotus Renault, ma reggel pedig a Red Bull, a Toro Rosso, a Williams és a Mercedes GP is leleplezte új autóját, megkezdődött az első 2011-es F1-es teszt a spanyolországi Valenciában.

A Tony Fernandes-féle Team Lotus kivételével – amely holnap debütál – minden csapat pályára lépett, igaz, a fent említetteken kívül még a félig-meddig felfrissített 2010-es autóval A McLaren, a Force Inidia, a Virgin és a Hispania csak később mutatja be új modelljét.

A nap hűvös, borult idő mellett kezdődött, de késő délelőttre kiderült az ég, ezután már 15 Celsius fok környéki hőmérsékletnél, teljesen száraz pályán körözhettek az autók.

Az idők tekintetében először a Ferrari állt az élre, de Fernando Alonso már késő délelőtt műszaki problémával terét be a garázsba és később már nem is vette vissza a vezetést az F150-essel. A Mercedesnél is igen korán érkezett az első probléma, Nico Rosberg tíz kört sem ment, amikor a célegyenesben leállt alatta a W02-es.

A Williamsnek a KERS-szel akadt problémája, a bonyolult és innovatív kipufogórendszert alkalmazó Renault R31-ese szintén sokat időzött a garázsban, és a Toro Rossót is sokáig vizsgálgatta a csapat. Alonso a nap végén újra gondba került, a Ferrari pályán történt leállása miatt előkerült a piros zászló, így a teszt a tervezettnél pár perccel korábban zárult, újraindításra már nem maradt idő.

Mivel a mai a legelső nap, így hangsúlyozottan nem szabad túl sokat kiolvasni az időkből, az új autók esetében a csapatok pillanatnyilag még a működés alapvető felmérésénél tartanak, a gyermekbetegségeket kezelik,  míg a régi modellel körözők eredménye természetesen egyáltalán nem mérvadó.

Ezzel együtt a leggyorsabb Sebastian Vettel volt, a címvédésre szánt RB7-essel 93 kört teljesített, nála többet csak Alonso körözött, a spanyol 97 körrel zárt.

F1: Vettel a leggyorsabb az első teszten 1
F1: Vettel a leggyorsabb az első teszten 71


„Azt hiszem, alapvetően jobb az élen, mint a végén zárni. Ez az első nap volt, a legfontosabb a minél több kör teljesítése. 93 sikerült, ami komoly eredmény, az elmúlt két-három évben sosem sikerült ennyi az első napon, szóval jó jel. A tetejébe jól érzem magam az autóban, élveztem a napot, jó kezdet volt” – mondta a világbajnok, aki egyelőre semmit sem akart jósolni az erőviszonyokról.

„Nagyon nehéz lenne ez most, még nem is láttunk minden autót, a McLaren sincs még pályán. Ez csak az első nap, nem lehet következtetéseket levonni, többet kell még köröznünk. Mindannyian csak gyakorlunk, különböző napokon különböző programokat teljesítünk. Persze figyelnünk kell a nagy csapatokra, remélhetőleg magunkra, és gondolom a McLarenre, a Ferrarira és a Mercedesre is, és ki tudja, talán a Renault is meglepetést okozhat. Meglátjuk!”

„Nagyon sok minden változott a tavalyi évhez képest, főképp a diffúzor, a padlólemez sokkal egyszerűbb lett, ellenben sok gombot kell nyomogatni” – nyilatkozta a nap végén a német.

F1: Vettel a leggyorsabb az első teszten 72


Az új autókkal körözők közül a második legjobb Alonso volt, ő szűk nyolctizeddel maradt el Vetteltől, mögötte a sauberes Kamui Kobayashi, a renault-s Vitlaij Petrov, Michael Schumacher a Mercedesszel, Jaime Alguersuari a Toro Rossóval, Rubens Barrichello a Williamsszel zárt. A leglassabb Rosberg lett.

A régi autókkal pályára lépett két újonc és két korábbi versenyző is: a Force India délelőtt a tavaly még williamses Nico Hülkenberget küldte pályára – a német az abszolút második leggyorsabb volt -, délután pedig az idén bemutatkozó Paul di Restát ültette az autóba. A Virginnél Jerome D’Amrosio vezetett most először hivatalos versenyzőként, a Hispaniánál pedig négy év kihagyás után tért vissza az egykori jordanes Narain Karthikeyan.

Teszt, Valencia, 2011.02.01.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  S. Vettel  Red Bull-Renault (RB7)*  1:13.769
 2.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes (VM03)  1:13.938
 3.  G. Paffett  McLaren-Mercedes (MP4-25)  1:14.292
 4.  P. di Resta  Force India-Mercedes (VM03)  1:14.461
 5.  F. Alonso  Ferrari (F150)*  1:14.553
 6.  K. Kobayashi  Sauber-Ferrari (C30)*  1:15.621
 7.  J. D’Ambrosio  Virgin-Cosworth (VR-01)  1:16.003
 8.  V. Petrov  Renault (R31)*  1:16.351
 9.  M. Schumacher  Mercedes GP (W02)*  1:16.450
 10.  J. Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari (STR6)*  1:17.214
 11.  R. Barrichello  Williams-Cosworth (FW33)*  1:17.335
 12.  N. Karthikeyan  Hispania-Cosworth (F110)  1:18.020
 13.  N. Rosberg  Mercedes GP (W02)*  1:19.930

* 2011-es modell