A Hispania hétvégéjének folytatása egyelőre homályos, ugyanis sem Vitantonio Liuzzi, sem Narain Karthikeyan nem teljesített mért kört, és míg egy él- vagy középcsapat esetében a stewardok ilyenkor gyakorlatilag automatikusan felmentést adnának a 107 százalékos szabály alól, a mezőny leglassabb autóinak esetében már nem ilyen egyértelmű a helyzet.
Míg Liuzzi a bokszban maradt, a másik délelőtti balesetes, Nico Rosberg rész tudott venni az időmérőn, a Mercedest megjavították, a német pedig biztonsági játékot játszva szuperlágy gumin futott egy a továbbjutáshoz elégséges kört. A Q1-et Lewis Hamilton nyerte.
A Q2-ben talán a hétvége előtt még futamgyőzelmet emlegető Renault elvérzése jelentett meglepetést, egyébként nagyjából érvényesült a papírforma, búcsúzott a második Toro Rosso, a két Force India, Barrichello a Williamsszel és Kobajasi a Sauberrel.
A Renault által „üresen hagyott” top10-es helyeket a két újonc, a williamses Pastor Maldonado és a sauberes Sergio Perez csípte meg – Barcelona után mindketten újra verték tapasztaltabb csapattársukat. A második szakaszt szintén Hamilton vitte, igaz, mindössze 2 ezreddel verte Vettelt.
A Q3-ban először Jenson Button villantott egyet egy 1:13,9-es idővel, amit Webber nem is tudott megjavítani, 22 ezreddel elmaradt tőle. A csoda azonban nem tartott sokáig, Vettel egy elképesztő időt ment, 1:13,5-tel átvette a vezetést.
Az utolsó rohamot Sergio Perez óriási balesete tette lehetetlenné: a mexikói ifjonc a pálya szokásosan legproblémásabb helyén, az alagút kijáratánál veszítette el az uralmát a Sauber felett, a korlátnak csapódva lebontotta az autó jobb oldalát, majd gyakorlatilag alig lassulva száguldott keresztül a sikán bukóterén és oldalvást csapódott bele a bukóteret és a pályát elválasztó korlát végi gumifalba.
Az elmúlt években Jenson Button, David Coulthard, Kimi Räikkönen, csütörtökön Vitantonio Liuzzi, ma délelőtt pedig Nico Rosberg esett ugyanott nagyon hasonlóan.
Perezszel jó tíz perc után indult el a mentő, de az első hírek szerint eszméletén volt, lábsérülést szenvedett. A mentés, majd a pálya helyreállítása alatt természetesen leállították a kvalifikációt, Hamilton és Maldonado még idő nélkül állt, a hivatalos időkeretből szűk két és fél perc maradt, természetesen a mclarenes a bokszutca kijáratánál várta, hogy megkezdhesse az első és egyben utolsó nekifutását.
Nem ment jó kört, Vettel idejét nem tudta fenyegetni, ahogy a többi pilóta sem tudott javítani. Buttoné maradt a második rajtkocka, a második sor Webberé és Alonsóé, a harmadik Schumacheré és Massé lett, az első két szakaszt nyerő Hamilton csak a hetedik helyről rajtol vasárnap.
Monacói Nagydíj, időmérő edzés, Monte-Carlo, 2011.05.28.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:13.556
- 18
- 2
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- 1:13.997
- 18
- 3
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- 1:14.019
- 24
- 4
- Fernando Alonso
- Ferrari
- 1:14.483
- 22
- 5
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- 1:14.682
- 29
- 6
- Felipe Massa
- Ferrari
- 1:14.877
- 25
- 7
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:15.280
- 15
- 8
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- 1:15.766
- 26
- 9
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- 1:16.528
- 23
- 10
- Sergio Perez
- Sauber
- nincs ideje
- 23
- 11
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- 1:15.815
- 21
- 12
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- 1:15.826
- 20
- 13
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- 1:15.973
- 20
- 14
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- 1:16.118
- 22
- 15
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- 1:16.121
- 19
- 16
- Nick Heidfeld
- Lotus Renault GP
- 1:16.214
- 22
- 17
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:16.300
- 17
- 18
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- 1:17.343
- 10
- 19
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- 1:17.381
- 9
- 20
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:17.820
- 9
- 21
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- 1:17.914
- 12
- 22
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- 1:18.736
- 11
- 23
- Narain Karthikeyan
- Hispania Racing
- nincs ideje
- 0
- 24
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- nincs ideje
- 0