Finoman szólva is felemás a fogadtatása annak, hogy a következő szezontól kezdve dupla egyéni és konstruktőri pontokat osztanak a szezon utolsó versenyén. Az újítás célja, hogy az utolsó pillanatig kiélezett legyen a szezon, nagy hátránya viszont, hogy akinek pont az utolsó versenyen jut egy műszaki hiba, duplán pórul járhat. A szaklapok egybehangzó véleménye szerint ez a változtatás többet árt a Forma-1-nek, mint amennyit használ.
A változtatásról döntő stratégiai munkacsoportban sem volt összhang arról, hogy szükség van-e a változtatásra, de többségbe kerültek azok, akik a módosítás mellett voltak. A Red Bull hiába szavazott a javaslat ellen, Bernie Ecclestone, Jean Todt, valamint a Ferrari és a Mercedes nyomásával végül átment.
„Képzeljük csak el, hogy hirtelen dupla pontok járnak az utolsó Bundesliga-meccsért! Ez nonszensz, és azokat bünteti, akik keményen dolgoztak a szezon többi részében” – háborgott Sebastian Vettel. „Szeretem és tisztelem a Forma-1 régi hagyományait, és nem értem ezt az új szabályt.”
„Mi ellene voltunk, de a csapatfőnökünket leszavazták” – erősítette meg Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója. „Eredetileg az utolsó négy verseny lett volna duplapontos, de ez csaknem jelentéktelenné tette volna a bajnokság teljes korábbi részét.”