A tavaly bemutatkozott Virgin Racing az F1 történetében addig egyedülálló módon szélcsatorna használata nélkül, csakis számítógépes áramlástani szimulációval (CFD) fejlesztette az autóját. A kiscsapat ragaszkodik az úttörő módszerhez, a CSC számítástechnikai céggel összefogva 2011-re duplájára növelte a komputeres kapacitását, amelytől jelentős előrelépést várnak.
„Egyre csak újabb és újabb gyümölcseit látjuk ennek. A megnövelt termelékenység és az eredmény lenyűgöző, az új autó nagy előrelépés a 2010-eshez képest” – mondta az Autosport magazin expóján a technikai főnök, Nick Wirth.
„Izgalmas lesz az újdonságokat kipróbálni az autón – igyekeztünk tanulni a múlt évből, hogy minden jól összeálljon. Érdekes idény lesz, új gumik és mozgó hátsó szárnyak jönnek. Senki sem tudja előre, milyen hatásuk lesz a versenyzésre, de egyértelműen hatnak majd a motorhasználatra. Egész sor újdonság lesz idén, mi pedig szeretnénk előrébb lépni, megmutatni, mire vagyunk képesek.”
Wirth szerint 2011-ben a Virgin mindenkit megelőzve élen jár majd az autó számítógépes fejlesztésében.
„Az F1-ben ma korlátozottan lehet tesztelni (a szélcsatornában és/vagy a CFD-vel). A McLaren vagy a Red Bull használja a szélcsatornát és egy kicsit a CFD-t is, és amikor felmértük a saját CFD-kvótánkat, rájöttünk, hogy növelni kell a kapacitásunkat, hogy teljesen kihasználhassuk a lehetőségeinket.”
„A CSC-vel való együttműködésünk keretében új számítógépes rendszert építettünk Banburyben, így mi leszünk az első csapat, amely teljesen kihasználja majd a CFD-s aerodinamikai fejlesztési kvótát. Minden más csapatnál többet használjuk majd 2011-ben, ha emellett egyetlen napot is a szélcsatornában töltenénk, már szabályt szegnénk” – hangsúlyozta a technológia fontosságát a szakember.
Wirth a 2011-re Lucas di Grassi helyére szerződtetett újoncról, a belga Jerome D’Ambrosióról is beszélt.
„A csapatok, de főképp az újak közül a legjobbat választotta. Már Oxfordba költözött, így olyan gyakran ülhet a szimulátorba, amilyen gyakran csak akar, megtanulhatja az összes pályát. Mi jó hátteret biztosítunk neki, nagyon bizakodók vagyunk az új autót illetően. Ideális lehetőséget kap, hogy megmutassa, mire képes, biztosan büszke lehet majd rá a csapat és ő is önmagára.”
D’Ambrosio főképp a már tapasztalt Timo Glocktól való tanulás lehetőségét emelte ki:
„Nagyon sokat tanulhatok Timótól. Igazán nyitott srác, ami fontos, mert így jól kijövünk. Kvalifikált már a mezőny elejére, állt már dobogón, szóval össze kell kapnom magam, hogy minél gyorsabban elérjek egy jó szintre mellette.”