Tavaly nyáron a Renault-csapat az alulteljesítő Nelsinho Piquet-t a Magyar Nagydíj után elküldte és a helyére a GP2-es svájci-francia tehetséget, Romain Grosjeant ültette. Az ifjonc a Piquet által nem sokkal később kirobbantott ún. crashgate miatt feje tetejére állt csapatnál nem mutatott sokat, legjobb helyezése a Brazil Nagydíjon elért 13. hely volt, legemlékezetesebb megmozdulása pedig talán a Szingapúri Nagydíj szabadedzésén Piquet egy évvel korábbi hírhedt balesetét szinte hajszálra lemásoló megpördülése volt.
Grosjeant a csapat nem tartotta meg 2010-re, így a fiatal versenyző egyelőre másutt versenyez – a hétvégén például futamot nyert egy Ford GT-vel az FIA GT-világbajnokság abu-dzabi fordulóján – de nem mondott le örökre a Forma-1-ről.
„Rossz helyen voltam rossz időben. A csapat körüli problémák miatt nem volt könnyű a helyzetem, le akarták zárni a múltat” – mondta a France Soirnak a 24 éves pilóta.
„De más kategóriákkal nem foglalkozom komolyan, 2011-ben vissza akarok térni a Forma-1-be. Nem adom fel. Fernando Alonso idei eredményeit látva úgy gondolom, én is helyet érdemlek a rajtrácson – egyáltalán nem volt rossz tempóm, az időmérőn sosem voltam tőle 2-3 tizednél jobban elmaradva.”
„Továbbra is kapcsolatban állok Eric Boullier-val (a Renault csapatfőnöke), szakmailag nagyra tartjuk egymást, és ha visszatér Európába az F1, körbejárok majd a paddockban, hogy esetleg más kapcsolatokat is építsek, hátha kisül belőle valami” – magyarázta a terveiről Grosjean.