V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

1,5 literes turbóra cserélnék a 2,4-es V8-ast

1,5 literes turbóra cserélnék a 2,4-es V8-ast

A Forma-1-ben az 1980-as évek nagy része a Renault által 1977-ben bevezetett turbók bűvöletében telt el, az ilyen jellegű motorok 1989-es betiltása előtt időmérős beállításokkal akár 1500 lóerőt is kipréseltek magukból. Néhány csapat most újra a turbó bevezetését fontolgatja, igaz, nem a lóerők hajhászása a cél, hanem az olcsóbb, és „zöldebb” F1.

Az osztrák Kronen Zeitung szerint a Renault és a BMW már 2012-től szeretne kis űrtartalmú, feltehetőleg 1,5 literes turbómotorokkal versenyezni. Amellett, hogy ezzel a fejlesztés befagyasztása ellenére is egyre erősebb Ferrari erőforrás alól kihúzhatnák a szőnyeget, komoly piaci haszna is származhatna a tömegautókat gyártó márkáknak, hiszen az európai utcai modellek körében egyre terjednek az ilyen jellegű motorok, és így az F1 fejlesztései a tömeggyártásban is hasznosíthatók lennének. Természetesen az alacsony fogyasztás, és az ebből fakadó kisebb károsanyag-kibocsájtás is jól állna a Forma-1-nek.

A BMW és a Mercedes már ma is komoly hangsúlyt helyez a technológiára utcai autóiban.

Érdekes adalék, hogy az amerikai Indy Racing League épp nemrég jelentette be, hogy a sorozatban 2011-től turbókat használnak majd, és a hírek szerint a jelenleg csak Honda erőforrásokat használó széria iránt rögtön elkezdtek érdeklődni más – európai – gyártók is.