Az eső ugyan elmaradt, de a Brazil Nagydíjon így sem volt hiány izgalmakban. A versenyt Mark Webber nyerte, aki pályafutása második és a Red Bull ötödik futamgyőzelmét aratta, de a főszereplő természetesen Jenson Button volt, aki az ötödik helyezésével bebiztosította a bajnoki címet. A dobogóra Webber mellett a BMW-s Robert Kubica és a mclarenes Lewis Hamilton állhatott.

A verseny rajtja és első köre hemzsegett az incidensektől. Barrichello simán elment, de Kimi Räikkönen nagyot rajtolt, a Senna-S utáni egyenesben megpróbálta megelőzni Webbert, de az ausztrál kiszorította, és a finn első szárnya is leszakadt. Hátrébb Heikki Kovalainen pörgött meg, Giancarlo Fisichella hajszállal kerülte csak el.

Kobayashi nem adta olcsón a bőrét
Meglepő dobogó

Meglepő dobogó

Meglepő dobogó


Rögtön az első körben búcsúzott még Adrian Sutil, Jarno Trulli és Fernando Alonso is. Az olasz veterán a Force Indiá-s németet próbálta előzni, de Sutil bezárt, Trulli pedig beleszaladt. A két autó a pálya két szélén rohant ki, Trulli a betonfalon húzta végig a Toyotát, míg Sutil nagy sebességgel keresztbe visszament az aszfaltra, nem sokon múlott, hogy telibe találja Alonsót. Az eset után Trulli látványosan veszekedett a pálya szélén a némettel.

Természetesen azonnal beküldték a biztonsági autót, de az izgalmaknak még nem volt vége. Kovalainen és Räikkönen – aki defektet is kapott – is kiment a bokszba, be a mclarenes korán indult vissza, és ahogy két éve Christijan Albers, tavaly pedig Felipe Massa, ő is leszakította a tankolócsövet. Az üzemanyag beterítette a bokszutcában közvetlenül mögötte haladó Räikkönent és be is lobbant, de szerencsére pár másodperc alatt kialudt a tűz.

Zavaros első kör volt!

Zavaros első kör volt!

Zavaros első kör volt!


Kovalainen a Brawn boksza előtt állt félre, ahol a rivális csapat szerelői le is szedték róla a csövet, így rögtön folytathatta a versenyt.

A safety car négy kör után állt ki, az újrarajtolásnál Robert Kubica megelőzte Nico Rosberget, így a harmadik helyre ugrott. Rosberg később műszaki hiba miatt végleg kiállt. Button is komoly offenzívába kezdett és előbb a renault-s Romain Grosjeant, majd a williamses Kazuki Nakajimát is megelőzte, elakadt azonban a Toyota újoncán, Kamui Kobayashin, akivel hosszú körökön keresztül hiába vívott.

A japán mellett végül reklamálással ment el, miután rádión beszólt, hogy Kobayashi a kelleténél többet cikázik előtte, a toyotás pedig nem sokkal később elengedte. Az angol az előle kieső négy pilótával és a három előzéssel a hatodik helyig kapaszkodott a tizennegyedikről.

Kobayashi nem adta olcsón a bőrét

Kobayashi nem adta olcsón a bőrét

Kobayashi nem adta olcsón a bőrét


A pole-ból induló Rubens Barrichellót utolérte a végzete, a hazai versenyén rajta ülő átok most is dolgozott. A könnyűre tankolt autóval sem tudott elégséges előnyt kiautózni, így a kiállások után Webber és Kubica is elé került. A verseny végére Lewis Hamilton a harmadik helyet is elvette tőle, majd a következő körben defektet is kapott, így csak a nyolcadik helyre ért vissza.

Button elképesztő, 9 helyes előrelépése mellett ki kell emelni Hamiltont is, aki a 18. rajtkockából kezdett. A mclarenes a biztonsági autós szakasz alatt letudta a kötelező lágy gumis etapot, és utána végig a számára kedvezőbb keményeken hajtott, a megváltoztatott stratégiája tökéletesen működött, végig a legjobb helyen volt. Ő 15 helyet lépett előre.

Sebastian Vettel, aki közvetlenül Button mögül kezdett, szintén hatalmasat autózott, hiszen a 15. rajthelyről kapaszkodott a 4. pozícióba.

Minden dicséretet megérdemel a Toro Rossó-s Sebastien Buemi, aki végig fegyelmezetten versenyzett, és a hetedik helyen hozta be a kiscsapat autóját, de a már említett Kobayashi is kitett magáért, még ha időnként hevesebb is volt a kelleténél.

Massának is jutott szerep

Massának is jutott szerep

Massának is jutott szerep


Button ötödik helyével eldőlt a 2009-es bajnokság, ugyanis az angol 89 ponttal fejezte be a futamot, míg a két üldöző, Barrichello és Vettel 10 ponton kívülre került, azaz a két hét múlva következő szezonzárón már matematikailag sem tudnák behozni őt. A Brazil Nagydíjon a Felipe Massa által lengetett kockás zászló a konstruktőri küzdelem végét is jelentette, a Brawn GP első F1-es évében megnyerte a címet.

Az év utolsó futamát két hét múlva az új helyszínen, Abu Dzabiban rendezik.

Brazil Nagydíj, Interlagos, 2009.10.18.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör