Mark Webber a brit Guardiannál vitt rovatának legutóbbi írásában kitért a tavaly második helyen végzett csapattársára, a jövő sztárjaként kezelt Sebastian Vettelre. Az ausztrált különösebben nem foglalkoztatja a fiatal német, csak magával törődik.

„Sokan úgy gondolják, hogy a csapattársam, Sebastian Vettel lesz idén a legnagyobb ellenfelem. Azt kell mondjam, elég sok gyors pilóta és jó csapat van, persze Sebastian is kétségtelenül gyors. De nem vele foglalkozom, csakis magammal, arra koncentrálok, hogy a lehető legjobb eredményeket érjem el” – írta a 33 éves pilóta.

Webber szerint a Red Bull számára a legnagyobb előnyt a folytonosság, a csapat állandósága jelentheti.

„Jó a Red Bull számára a folytonosság. Maradtunk a Renault-nál és a pilótafelállás is stabil. A többi csapat változtatott a versenyzőpárosán így vagy úgy, és idén, amikor ilyen szoros a verseny az F1-ben, az ilyen apróság is számíthat.”

„Seb és én már jó ideje együtt dolgozunk a mérnökeinkkel és a renault-s szerelőkkel, ez előnyt jelent. Rövid idő alatt nehéz beletanulni a rendszerbe, néhány pilótának csak pár napja volt a felkészülésre, érdekes lesz látni, hogyan teljesítenek élesben. A versenyhétvégén nehéz pillanatokban kell komoly döntéseket hozni, ilyenkor nem a legjobb, ha még ismerkedni kell. A folytonosság nagy előnyünk lesz, főképp az elején” – magyarázta az ausztrál.

Vettel csak egy az ellenfelek közül
Idén limuzinok versenyeznek

Idén limuzinok versenyeznek

Idén limuzinok versenyeznek


Webber egyértelműen az idény legfőbb változásának a futam alatti tankolás eltűnését látja:

„Elég ránézni az autókra és látható, hogy ez a legnagyobb változás. Az autók olyanok, mint a limuzinok, sokkal hosszabbak a nagyobb tank miatt. Engem nem különösebben érdekel, hogy néznek ki – bár Adrian Newey fantasztikus járgányt hozott össze -, az a lényeg, hogyan viselkednek kétszer annyi üzemanyaggal a fedélzeten. Az első körök vánszorgósak lesznek, de hát mindenki ugyanebben a cipőben jár.”

„Egy tankkal teljesítjük a teljes versenyt, úgyhogy vigyázni kell majd a gumikra, ki kell ismerni őket. A stratégiák egészen mások, a kiállások pedig minden korábbinál gyorsabbak lesznek. Régebben a kiállás hossza az üzemanyag mennyiségétől függött, most azonban egyszerűen le kell cserélni a kerekeket, ezt három másodperc alatt, vagy amikor kicsiszolódik a dolog, még gyorsabban elvégzik majd a szerelők.”