A Williams 1978 óta tartó F1-es részvétele óta nem kezdett olyan rosszul idényt, mint 2011-ben. A csapat autója a teszteken még gyorsnak látszott, de a versenyeken megbízhatatlan és lassú volt.
A jövőre valószínűleg távozó technikai főnök, Sam Michael bízik benne, hogy a következő futamokon érkező frissítések közvetlenül az élcsapatok mögé repíthetik őket.
„Az autó alapjai elég jók ahhoz, hogy a három élcsapat mögötti negyedik helyért küzdjünk. Törökországba új első szárnyat viszünk, és ezt fejlesztjük majd tovább Spanyolországra és Monte-Carlóra. A szélcsatornában új fejlesztési irányt találtunk az első szárnyra, már a törökországi lépés is elég nagy lesz” – mondta az ausztrál az Auto Motor und Spornak.
A mérnök azt is elárulta, hogy a Ferrarihoz hasonlóan náluk is gondot okozott a szélcsatorna, az onnan kapott előzetes adatok nem igazolódtak a pályán. Ezzel együtt azt állítja, hogy az első mellett szintén új hátsó szárnnyal együtt sokat gyorsulhatnak majd.
„A gyárban minden területen sokat léptünk előre, de ez nem mind igazolódott a pályán. A Mercedes végsebessége 7 km/órával jobb a miénknél – de ez az érem másik oldala: reméljük, hogy az új hátsó szárny ezt is orvosolja.”
Michael szerint a kirakós harmadik darabja a barcelonai kipróbálásra szánt, Red Bull-féle kipufogórendszer adaptálása lesz. „Onnan már a top10-be juttathatjuk az autókat” – reménykedett a technikai igazgató.