F1-ben a Nagy Lóvé Társaság

Régi tónusok és új színek

Mikor megérkezett a Renault meghívója a 2007-es Forma-1-es versenyautójuk, az R27 amszterdami bemutatójára, már tudtam, hogy bár van az a pénz, amiért az ember haja elkezd korpásodni, de egyelőre nincs az az összeg, amiért a Renault lemondana a versenyszínéről. Pedig az ING biztos nagy összeggel érkezett a csapathoz, hiszen a gárda neve is megváltozott, ING Renault F1 Team néven indulnak a 2007-es bajnokságban.

Miután „lerántották a leplet” – azaz inkább leengedték az új versenyautót a magasból -, be is igazoldódott a feltevésem, hiszen az R27-esen megmaradt a Renault tompa sárga színe, amellett, hogy az új főszponzor az ING narancssárga és kék színei is dominánsak. Ám hogy mégse nézzen ki úgy, akár egy kanári, az autó alapszíne fehérre váltott.

a videó a hirdetés után indul

Hogy biztosak legyünk, abban, hogy a 60 millió ügyféllel bíró ING nem egy aprócska cég, a reptérről „pont úgy” jutottunk a helyszínre, hogy közben megcsodáltuk a pénzintézet impozáns, hajót formázó irodaházát. Az ING abban a 17 országban, ahová a Forma-1 ellátogat idén, 15-ben aktívan jelen van. Kell-e jobb reklámhordozó?

Új idény, régi célok

A Renault nagyon készül az új idényre, míg a többi csapat egy-egy autóval tesztel, addig a Renault mindkét versenyzője már az új autóval dolgozhatott Jerezben. Így a karosszériát tekintve már nincs meglepetés, az R27-es névre keresztelt autó, a 2005-ös R25 illetve a tavalyi R26-os evolúciója.

Az R27-esnél a legfontosabb tényező, hogy karosszériája a korábbinál is hatékonyabban használja a levegőt, míg a futómű számtalan beállítást enged meg, így az autó még inkább képes alkalmazkodni az új Bridgestone gumikhoz.

„A lényeg a folytonosság, bár Alonso elhagyta a csapatot, attól még a miénk a legjobb gárda a Forma-1-ben. Nehéz év elé nézünk, rengeteg változás lesz 2007-ben, ez tökéletes időpont arra, hogy bebizonyítsuk, jobbak vagyunk, mint a Ferrari vagy a McLaren.” – mondta az új autó bemutatóján a csapatvezető, Flavio Briatore.

Mindezt a csapat elnöke, Alain Dassas is megerősítette: „Két vb címünkkel bebizonyítottuk, hogy megálljunk a helyünket, ott is, ahol a minőség, a szakértelem, illetve a megbízhatóság a leglényegesebb. Erősebb harcra számítunk, de célunk továbbra is a világbajnoki cím megszerzése.”

Márciusban kiderül, hogy mekkora része volt ebben Fernando Alonsónak, illetve, hogy a jó autó tette-e őt naggyá? Briatore szerint simán megverik a McLarenhez igazolt spanyolt.

Kik probálnak Alonso helyébe lépni? Kiderül a 2. oldalon


Régi pilóta és új versenyző

Bár Räikkönennél bepróbálkoztak, de versenyzőt végül nem igazoltak, tesztpilótát viszont mindjárt kettőt is. Az egyikük a korábbi háromszoros világbajnok fia, Nelson Piquet Junior, a másik a Toyotától elcsábított Ricardo Zonta, aki az egyetlen a gárdában, akinek már van tapasztalata a Bridgestone gumikkal.

A versenyeken Giancarlo Fisichella és a korábbi tesztpilóta Heikki Kovalainen bizonyíthat majd. 2007-ben elvileg Fisichella lehet a világbajnoki cím egyik várományosa:

„Fernando Alonso 2006-ban és két éve is megnyerte a világbajnokságot, ám én ezzel nem foglalkozom. Örülök, hogy elment, a csapat most már rám figyel. Sokan azt mondják, nem vagyok elég jó, de a csapat bízik bennem, és én képes vagyok a győzelemre. Ehhez gyors és megbízható autó kell.” – mondta a 34 éves olasz pilóta.

Bár az állandóságot képviselő Fisichellától várják, hogy győzelemre vezesse a csapatot, nem szabad másodhegedűsként gondolni finn csapattársára sem. Sokszor bizonyította már tehetségét, például 2004-ben, amikor a bajnokok tornáján, legyőzte Michael Schumachert, vagy amikor 2005-ben úgy nyert a GP2-es futamon Hockenheimben, hogy a 17. helyről rajtolt, emellett a tavalyi évben rengeteg tapasztalatot is szerzett az R26-os tesztelése során.

„Senki ne várja tőlem, hogy azonnal a legjobb legyek, ahhoz kell legalább három kör. Az elsőben megnézem a pálya nyomvonalát, második körben a féktávokat, a harmadikban pedig már tövig nyomom.” – mondta viccesen Kovalainen, majd komolyan folytatva elárulta, hogy 2007-ben számára nagyon fontos a tanulás és hogy minél kevesebb hibát kövessen el, de már az első versenytől kezdve jó eredményt szeretne elérni.

„Jó lenne egy tiszta versenyt futni és pontokat szerezni már az első versenyen. Ám a jelszavam ugyanaz, mint a legendás raliversenyzőé Markku Alen-é: Totális támadás! „