A versenyzők már a 2008-as idény eleje óta határozottan követelik a változtatást, és a Francia Nagydíj tegnapi második szabadedzésén végre ki is próbálhatták az új szabályokat. Az új verzióban a biztonsági autó pályára lépésekor a bokszutca bejárata nyitva maradna, de a versenyzők autóik egységes elektronikai vezérlőrendszerén keresztül üzenetet kapnak arról, hogy a safety car benn van, ezt öt másodpercen belül visszaigazolva kapnak egy előre kiszámított köridőt, amihez azután tartaniuk kell magukat.
Amilyen bonyolultan hangzik, pont annyira nem is aratott egyébként nagy sikert a tegnapi teszt, a versenyzők nem voltak igazán meggyőzve.
Lewis Hamilton szerint a köridő folyamatos figyelése nagyon zavaró volt, a rendszeren „van még mit dolgozni”. A williamses Nico Rosberg is hasonló véleményen volt:
„Elég furcsa, mert elég sokszor kell a kijelzőre nézni, pedig közben meg lehet, hogy épp a baleset helyszíne mellett kell elhajtani. Persze mindenképp kel találnunk valami megoldást, a mostani rendszeren javítani kell.”
A Toro Rossó-s Sebastien Bourdais arra panaszkodott, hogy az előtte haladó autó túl lassú volt, és a hondás Jenson Button szerint is ez volt a baj:
„Én elég sokat gyakoroltam már előzőleg [a barcelonai teszten], de az előttem autózó nagyon lassan haladt, nem tartotta magát a köridőhöz. Persze jó lenne, ha működne, mert a mostani szabály fájdalmasan rossz” – mondta az angol pilóta.
A világbajnoknak, Kimi Räikkönennek nem volt panasza, és nagyon szeretné, ha mihamarabb változtatnának.
„Szerintem ez jó megoldás, mert egyenlő feltételek közé juttat mindenkit, és így nem kap büntetést senki csak pechből.”