A maranellóiak értékelésükben kiemelték, hogy az F60 egyelőre nincs tökéletes összhangban a gumikkal, a keményebb és a lágyabb keveréket is a többi gépnél hamarabb ette meg az autó. Massa szerint a Brawn jelenleg egy másodperccel gyorsabb a Ferrarinál, ekkora különbséget pedig hétvégéig nehéz lesz ledolgozni.
A Ferrarinál úgy vélik, a gondok egy része a KERS használatának köszönhető, ennek ellenére Malajziában sem mondanak le a rendszerről. Stefano Domenicali csapatfőnök szerint a vészes gumikopásban a KERS is ludas, mégsem tehetnek mást, meg kell találniuk a megoldást.
„A KERS természetesen erősen befolyásolja az abroncshasználatot, rengeteg dolgot kellene sürgősen megértenünk” – fejtegette Domenicali. A vezér Robert Kubicát hozta fel példaként, aki szerinte hasonló stratégiát választott, mint saját versenyzői. „Kubica szinte ugyanazt csinálta, mint mi, mégsem koptatta el annyira a hátsó gumikat.”
A baj azzal lehet, amiről a csapatok a tesztek alatt állandóan beszéltek: a KERS jelentősen befolyásolja az autók súlyeloszlását, a Ferrari pedig még nem talált erre megoldást. „Vagy az optimális súlyeloszlás vagy a KERS” – emelte ki a választási lehetőségeket Domenicali. Malajziában tehát kap még egy esélyt a hibrid rendszer, ha már úgyis annyi pénz költött rá az istálló.
A KERS a BMW-nél és Renault-nál sem jött be, Ausztráliában egyedül Lewis Hamilton tudta látható eredménnyel kamatoztatni a rendszerből nyerhető pluszlóerőket az előzéseknél.