Eszeveszett száguldás. Öt kanyar, három sikán és sok-sok egyenes, ez Monza! A Ferrari pályája. Lehet azonban, nem is a verseny a legfontosabb a Ferrari-rajongók számára, hanem, hogy lesz e bejelentés.

2008: Nyert egy Ferrari...motoros autó
Alonso jön

Alonso jön

Alonso jön


A Ferrari Monzában szokta nyilvánosságra hozni a pilótákat érintő változásokat. Legutóbb itt búcsúzott Michael Schumacher és jelentették be Kimi Räikkönen érkezését. Elvileg most nem lesz ilyen, hiszen Felipe Massa és Räikkönen is 2010 év végig tartó szerződéssel bír. De sokan már tényként kezelik, jön Fernando Alonso. A hétvégén bejelenthetik!

Tempó, tempó, tempó

Vasárnap azonban minden pilóta csak egyvalamivel foglalkozik majd, hogy kihajtsa az utolsó teljesítménymorzsát is a háta mögött bömbölő V8-asból. Monza a Forma-1-es sorozat leggyorsabb pályája, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Az átlagsebesség könnyedén elérheti a 240 km/órát.

Räikkönen látványosan javult

Räikkönen látványosan javult

Räikkönen látványosan javult


Komoly terhelés vár a motorokra és a fékekre. Előbbieket a hosszú padlógázos szakaszok nyúzzák, utóbbiak pedig a sikánok nyomán szenvednek majd, az első lassítónál például minden körben 360-ról 80-ra kell fékezni. A nagy végsebességhez erős motor kell, ez a Mercedest használók malmára hajtja a vizet. Állítólag a stuttgarti cég szerkezetei a legjobbak ezen a téren. McLaren, Brawn, Force India előnyben!  

A Ferrari sem panaszkodhat, de nekik inkább az üzemanyag-fogyasztás jelent gondot, a vörös autók kissé iszákosak a konkurenciával szemben. Viszont tény, hogy Kimi Räikkönen volt az, aki a legtöbb pontot gyűjtötte az utóbbi három versenyen. Mindháromszor dobogóra állt, legutóbb győzött, miközben az első kilenc versenyen összesen tíz pontot kapart össze. Vagyis a Ferrari fejlesztései beértek.

Olasz Nagydíj 2009
A verseny helyszíne: Autodromo Nazionale di Monza
A verseny időpontja:     2009. szeptember 13., du. 14 óra
A körök száma:     53
A pálya hossza:     5,793 km
A verseny hossza:     306,720 km
Körrekord:     1:21.046 – R Barrichello (2004)



View Larger Map

Nyerő emberek

Nemcsak a Ferrari lépett előre, de a Force India is, amely a semmiből robbant be a Belga Nagydíj élmezőnyébe. Az addig pontot sem szerző csapat rajtelsőséget és egy második helyet szerzett Spaban. Most ismét támadnak, újabb fejlesztések érkeznek. Az esélyesek között kell említeni őket. Csakhogy az egyik fogaskerék közben elgurult. Giancarlo Fisichella, a hős, meghívást kapott álomországba és el is utazott. Immár a Ferrarit erősíti.

Olaszok a középpontban, Liuzzi, Fisichella, Trulli

Olaszok a középpontban, Liuzzi, Fisichella, Trulli

Olaszok a középpontban, Liuzzi, Fisichella, Trulli


Fisichella napi 2-3 órát töltött szimulátorban, ahol nemcsak az F60 viselkedését tanulta, de ismerkedett az új rendszerekkel is. A Ferrari kormányán ugyanis két, az olasz pilótának új gomb is van. Az egyik a KERS használatára, a másik az első szárny állítására szolgál.

Utoljára 2006-ban, Schumacher nyert a Ferrarival Monzában. Räikkönen és Fisichella még soha, tavaly mindketten gyenge versenyt teljesíttek, az olasz pilóta volt az egyetlen kieső.

Button vs. Vettel

A rajongók azonban mégis örülhettek. Ugyanis egy olasz versenyautó, Ferrari motorral haladt át 53 kör után elsőként a célon. Sebastian Vettel megszerezte a Minardiból Toro Rossóvá alakult csapat első és egyetlen győzelmét, miközben új rekordot állított be, mint legfiatalabb nagydíjgyőztes.

2008: Nyert egy Ferrari...motoros autó

2008: Nyert egy Ferrari…motoros autó

2008: Nyert egy Ferrari…motoros autó


Az immár a Red Bullt erősítő ifjú német szerint versenyautójának idén is fekszik majd Monza, sokkal inkább aggódik az ellenfelek miatt. A KERS, amely a Red Bullban nincs, minden korábbinál komolyabb szerepet játszhat a hétvégén. Monzában általában sok előzés történik, ahol szintén a KERS-sel szerelt autók kerülhetnek előnybe, ahogy a végsebességnél is, amely az egyik kulcspontja a jó köridőnek itt. Nem véletlen, hogy erre a versenyre a Renault is visszaszereli autóiba az eszközt.

Nincs fékenergia-visszatápláló rendszer a Brawnokban sem, de ők nemcsak ezért, hanem az időjárás miatt is aggódtak. Ezen a pályán alacsony szárnyállással, a legkisebb leszorítóerővel versenyeznek a csapatok. A hangsúly a gumik működésén, tapadásukon van. Mivel a Brawn hűvös időben nem tudja munkára fogni az abroncsokat, melegben viszont szinte a legjobban bánik velük, ez számukra fontos. Jelen állás szerint jó idő lesz.

Bár ők az esélyesek, a KERS hiánya miatt mégsem

Bár ők az esélyesek, a KERS hiánya miatt mégsem

Bár ők az esélyesek, a KERS hiánya miatt mégsem


Esély Jenson Buttonnak, hogy magához térjen, a pontversenyben élen álló brit az első hét versenyen megszerezhető 65 pontból 61-et gyűjtött, az utóbbi ötön kapható 50-ből viszont csak 11-et. Legfőbb kihívója csapattársa, Rubens Barrichello, aki fokozatosan közelít.

Barrichello 2001 óta mindig célba ért Monzában, ezalatt szerzett két győzelmet és további két, dobogós eredmény is szerepel a neve mellett.

Egy kör Monzában:

Ki nyer Monzában?

Olasz pilóta, Ferrariban. Rég volt ilyen

Olasz pilóta, Ferrariban. Rég volt ilyen

Olasz pilóta, Ferrariban. Rég volt ilyen


Lehetetlen megjósolni. Miközben az első hét versenyből hatot Jenson Button nyert, az utolsó hat futamon hat különböző győztest ünnepeltünk. A BMW új első és hátsó szárnyakkal indul, de a Toyota is új elemekkel készül. Akárki odaérhet.

Ha hiszünk a pletykáknak, akkor a Ferrari szerint így alakulna a forgatókönyv: Räikkönen nyerne, Fisichella második, Alonso harmadik. A tévéinterjúban a finn elbúcsúzna rajongóktól és átadná a szót spanyol utódának. Utópia? Vasárnap kiderül.  
.