A Force India és a McLaren-Mercedes ma bejelentett partneri kapcsolatával a McLaren sok szempontból befolyásolhatja a „B-csapat” működését, és ez nem spekuláció, maga a főnök, Vijay Mallya mondta ezt.

„A McLaren javaslatot tesz majd az általuk a csapatom számára legjobbnak vélt megoldásokra, és én döntök. De bolond lennék figyelmen kívül hagyni a tanácsukat. Az első dolog megépíteni az autót, anélkül nincs értelme a versenyzőkre gondolni. Kicsit így is késésben vagyunk, úgyhogy minden figyelmünket az autóra fordítjuk. A pilóták kérdése csak ezután jön, arról később beszélünk” – mondta ma Mallya a csapat silverstone-i központjában.  

Az indiai azt is kijelentette, hogy egyelőre nem kívánnak változtatni a korábban már 2009-re is bejelentett Giancarlo Fisichella-Adrian Sutil pároson, de hozzátette, hogy még másokat is kipróbálhatnak. A McLarennél akadna jelölt, mi nem lepődnénk meg, hogyha a tapasztalt tesztpilóta, Pedro de la Rosa és a DTM-es ifjú tehetség, Paul di Resta közül legalább az egyikük  – inkább di Resta – jövőre már a Force Indiában csücsülne.

„A versenyzőket illetően még nem mentünk részletekbe. A múlt héten igen komoly döntéseket kellet már meghoznom. Számomra a csapat érdeke az elsődleges, és bármire hajlandó is vagyok, hogy érvényesüljön. Az érzelmeknek itt nincs helye” – utalt a csapatfőnök és a technikai igazgató múlt heti elbocsátására Mallya, és üzent nem is túl burkoltan a jelenlegi pilótáknak.

Vijay Mallya Martin Whitmarhssal, a McLaren igazgatójával
Whitmarshék mondják majd a tutit

Whitmarshék mondják majd a tutit

Whitmarshék mondják majd a tutit


A Force India ügyeibe való beleszólást, pontosabban a „tanácsadást” egyébként a McLarennél sem titkolták:

„Semmi sincs kizárva a kapcsolatunkban. Megtesszük majd a javaslatainkat, amelyekről úgy gondoljuk, hogy javíthatnak a csapat teljesítményén. Gondolom, Mallyának óriási üzleti kötelezettségei vannak az F1-en kívül is, és tőlünk, a szakértőktől azt is várja, hogy a véleményünkkel segítsük az előrelépést” – mondta a McLaren második embere, Martin Whitmarsh.