Hasonlóan a Brawnhoz, a Ferrarinak sem sikerült jól a szingapúri időmérője, Giancarlo Fisichella már az első szakaszban, Kimi Räikkönen a másodikban esett ki. Kettejük közül az olasz szereplése aggasztóbb, hiszen zsinórban másodszor fejezte be az elsők között az edzést.
„Kemény volt, meg se közelítettem az autó határait” – ismerte el Fisichella. „Azért remélem, meg tudom szerezni első pontjaimat, hosszú verseny lesz, egy jó rajt sokat segíthet.” Fisichella eddig nem tud sokkal többet hozzátenni a Ferrari teljesítményéhez, mint Luca Badoer, de erre is van magyarázat.
„Teljesen más a Ferrari, mint a Force India. Eltérő motor, eltérő kezelhetőség, egy egésznapos teszt sokat segítene. Az adatok azt mutatják, hogy sokkal hamarabb fékezek, mint Kimi, nem vagyok olyan agresszív, mint kellene. Két-három tizedet veszítek csak azzal, hogy a féktáv előtt arra gondolok, ‘ez egy Ferrari, nem Force India.’ A KERS miatt sokkal később kell visszaváltanom, idő kell, hogy mindenhez hozzászokjak.” Fisichella kitart amellett, hogy a Forma-1-ben felül kellene vizsgálni a tesztelési szabályokat.
„Sajnos, ma nem voltunk olyan gyorsak, hogy bejuthassunk a Q3-ba, nem tehettünk semmit” – mondta Räikkönen. „A többiek folyamatosan fejlődnek, logikus, hogy mi egyre nagyobb árat fizetünk az F60 fejlesztésének leállítása miatt. Nehéz előzni a pályán, nem lesz egyszerű a pontszerzés, de az is igaz, hogy bármi megtörténhet. Tartok tőle, hogy holnap gondjaink lehetnek a lágyabb gumik kopásával.”
„Szerettük volna, ha egy autónk a Q2-ben, egy pedig a Q3-ban végez” – árulta el Stefano Domenicali csapatfőnök. „Nem voltunk elég gyorsak, a fejlesztések leállítása miatt egyre nehezebb helyzetbe kerülünk. De a lényeg a verseny, kulcsfontosságú lesz a megbízhatóság, áltatni viszont kár magunkat: nehéz lesz elérni minimális célunkat, a nyolcba kerülést.”