A Lotus bemutatta az Exos Type 125-öt, amely egy Forma-1 által inspirált együléses versenyautó. Mi az, hogy inspirált, az autó hasonlít a Lotus jelenlegi éles versenyjárgányához. Felszerelték az F1 legújabb vívmányaival, így a dupla diffúzorral, F-csatornával, flexi szárnyakkal is.
A pilótát védő központi rész karbonból készült, akárcsak a futómű, de a súlycsökkentésből kiveszik a részüket a karbon-kerámia féktárcsák is. Így nem meglepő módon mindössze 650 kilogramm a T 125, amihez 650 lóerős teljesítmény tartozik, elképesztő súly/lóerő arányt produkálva.
Ezt a teljesítményt a Lotus F1 számára is szállító Cosworth motorja biztosítja. Ám a Forma-1-ben szokásos 2,4-es helyett itt 3,5-es V8-ast használnak, amelynek maximális fordulatszáma 10 300 percenként, de gombnyomásra még 500-zal magasabbra szaladhat a mutató. Váltani természetesen a kormány mögötti fülekkel lehet.
Csakhogy ezt az autót nem igazi versenyzőknek, hanem dúsgazdag hobbistáknak szánják!
Ami igazán vonzóvá teheti a kocsit az arra fogékony gazdagok körében, hogy nem szükséges komoly személyzet az üzemeltetéséhez, például felszerelték saját önindítóval, így a pilóta egy hagyományos autóhoz hasonlóan maga is beröffentheti a motort. Egy utánfutóval elmehet a versenypályára, ahol kedvére autózhat, annál is inkább, mert 4500 kilométeres szervizintervallumot határoztak meg a motornak.
Úgy tudni, a Lotus egymillió euróért (280 millió forint) kínálja majd az Exos Type 125-öt. Ezért pedig az ügyfél akár a Lotus zöld-sárga versenyszínében is megkaphatja a kocsit. Az első tíz autót 2011 tavaszán szállítják ki, majd nyárra a teljes készlet elkészül, összesen ugyanis csak 25 darabot gyártanak.
A pénzért nemcsak versenyautó jár, de belépő az Exos-tulajdonosok klubjába is, akiknek évente öt alkalommal közös pályanapot szerveznek. Itt profi szakemberek és versenyzők segítenek a tulajdonos vezetési képességeinek fejlesztésében. Állítólag Jarno Trulli mellett Mika Häkkinentől is tanulhatnak a vevők.