Az FIA Motorsport Világtanácsa április 29-én ül össze, hogy megvizsgálja a Malajziában kirobbant mclarenes hazugságbotrányt. Az ügy az Ausztrál Nagydíj utolsó köreiben kezdődött, amikor a biztonsági autó mögött haladva a toyotás Jarno Trulli a harmadik helyről kicsúszott a pályáról, majd a szabályokkal ellentétesen visszaelőzte a pozícióját átvevő Lewis Hamiltont.

Az esetet a futam után azonnal megvizsgálták a versenybírók, és mivel Lewis Hamilton, és a McLaren sportigazgatója azt állította, hogy a világbajnok nem szándékosan engedte el Trullit, az olaszt megbüntették. Pár nappal később Sepangban a McLaren rádióforgalmából kiderült, hogy Hamiltonék hazudtak, ezért a versenyzőt utólag kizárták a szezonnyitóról.

A McLaren a botrány kirobbanása után egyértelműen a sportigazgatót, Dave Ryant tette felelőssé a stewardok félrevezetése miatt, és a csapatnál 35 évet lehúzott szakembert ki is rúgták.

A legsúlyosabb következmények sem kizártak
Elég lesz egy bűnbak?

Elég lesz egy bűnbak?

Elég lesz egy bűnbak?


Az FIA az ügyben további vizsgálatot rendelt el, így a csapatnak április végén a Motorsport Világtanács előtt kell majd felelnie a történtek miatt. A legfrissebb hírek szerint a szervezet bekérette a csapatfőnök, Martin Whitmarsh a BBC-nek közvetlenül a futam után adott interjúját is, amely arra utal, hogy a csapaton belül nem csak Ryan és Hamilton tudott a hazugságról.

„A biztonsági autó mögött haladva Trulli elhagyta a pályát, és Lewisnak nem volt más választása, meg kellett előznie. Trulli aztán visszaelőzött, pedig elvileg ezt nem lenne szabad” – nyilatkozta Ausztráliában Whitmarsh, azt sugallva, hogy a toyotás szabálytalan volt, pedig csapatfőnökként tisztában lehetett vele, hogy percekkel korábban ők maguk utasították versenyzőjüket, hogy engedje maga elé az olaszt.

További érdekes kérdés, hogy a szintén a helyszínen tartózkodó volt csapatfőnök, a McLaren-vezér Ron Dennis tudott-e a dolgokról.