Az immár negyedik évében járó, de továbbra is vitákat kiváltó DRS, valamint az idénre bevezetett, szinte univerzálisan elutasított duplapontos szezonzáró után újabb ragyogó, forradalmi ötlettel „javítanák a show-t” a Forma-1-ben.
A csapatfőnökök szombaton a Hungaroringen Bernie Ecclestone vezetése mellett üléseztek, a megbeszélésen pedig felmerült, hogy az erőviszonyok kiegyenlítésére az F1-ben is bevezethetnék az egyes túraautó-szériákban alkalmazott ballasztokat, azaz a gyorsabb, eredményesebb autók/pilóták a következő alkalommal plusz súlyt cipelnének.
Az egyik variáció szerint a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) használt rendszer szerint a legutóbbi győztes konstruktőr összes (az F1-ben kettő) autóját terhelnék, míg a kifinomultabb szisztéma alapján a versenyzőket málháznák – 20 kg a legutóbbi 1. helyezettnek, 18 a másodiknak, 15 a harmadiknak és így tovább. Ballaszt csak az első tíz autóra kerülne.
Úgy tudni, hogy az elképzelést a csapatfőnökök többsége jónak tartja, más kérdés, hogy mit szólnak ehhez a szurkolók.
A megbeszélésen megegyeztek egy új munkacsoport felállításáról, amelybe Ecclestone a volt Renault-főnök Flavio Britorét is tanácsadóként vonja majd be. Briatore show-csináló szakértelme megkérdőjelezhetetlen, a 2008-as Szingapúri Nagydíjon egy, a futam menetét alapjaiban felforgató szándékos versenybalesetet is simán levezényelt…