Elképesztően változatos és kaotikus versenyt hozott az 2008-as Forma-1-es idény első versenye. Mindössze heten fejezték be a 22 tagú mezőnyből az Ausztrál Nagydíjat, ahol háromszor is pályán járt a biztonsági autó.
Lewis Hamilton a Bahreint idéző 37 fokos melegben sokkal gyorsabb volt, mint a mögüle induló Robert Kubica, ezért hamar ellépett, és csak a bokszkiállásai idejére adta át az első helyét, nem is érzékelt túl sokat a mögötte zajló káoszból. A fiatal pilótának ez volt pályafutása ötödik győzelme.
A dobogóra Nick Heidfeld és Nico Rosberg állhatott még fel, akik szintén kimaradtak a kalamajkából, a taktika döntött közöttük, a BMW-s a bokszban vette át a nyolc pontot érő helyet, még a rajtnál elé került ellenfelétől. Rosberg F1-es pályafutásában először állhatott a dobogóra, nem rossz a gyári támogatást nélkülöző Williams-szel. Főleg úgy, hogy Kazuki Nakajima is pontot szerzett a hetedik helyen, ő ütötte el – szó szerint – a BMW-t a dupla pontszerzéstől, miután hátulról nekiment Kubicának.
Heikki Kovalainen a másik McLarennel több üzemanyaggal vágott neki a futamnak, ezért tovább tudott a pályán maradni, így a bokszban megelőzve Robert Kubicát feljött a második helyre, később azonban a biztonsági autós fázisban kellett tankolnia, így csak ötödik lett. Pedig egy körrel a vége előtt még megelőzte a negyedik helyen autózó Fernando Alonsót, de autója ezután egy pillanatra lelassult, így a Renault versenyzője visszavette az öt pontot érő helyet. Alonso nagyon küzdött a gyengének tűnő autóval.
A Ferrari biztos nem ilyen versenyre számított. Felipe Massa – igazolta azokat, akik azt mondták, hogy nem jó kipörgésgátló nélkül – az első kanyarban megpördült, és falnak ütközött, emiatt gyorsan a bokszba hajtott új első vezetőszárnyért – ezzel a mezőny végére került. Később ugyan próbálkozott, de összeütközött David Coultharddal. Még ekkor is tovább tudott menni, de nem sokkal később megállt a Ferrari a brazil alatt.
Kimi Räikkönen remekül rajtolva a 15-ről a nyolcadik helyig jött előre, majd egykerékcserés taktikájának köszönhetően feljött a harmadik helyre. Ám amikor csapattársa ütközése okán beküldött biztonsági autó miatt utolérte, majd megtámadta Heikki Kovalainent, a kopott és lehűlt gumikon hibázott és kicsúszott, s a mezőny végén találta magát. Később, amikor ismét ledolgozta hátrányát ismét hibázott és megpördült a világbajnok.Szerencséjére Timo Glock hatalmas balesete miatt ismét a pályára hajtott a safety car, s a finn ismét pontokért harcolhatott, de ekkor meg az autó hibásodott meg és három körrel a vége előtt ő is kiállt.
Nulla pont a Ferrarinak, erre kevesen fogadtak volna.
A téli teszteken mutatott gyenge teljesítménye ellenére igencsak versenyképesnek mutatkozott a Honda. Igaz, csak Rubens Barrichello élte túl a rajtot, de ő remekül ment. Ha nem hívják tankolni a biztonsági autós fázis alatt – amikor tilos – és nem kap büntetést, még a hatodiknál is jobb lehetett volna.
Ám lehet, hogy nem tarthatja meg a pontjait, mert állítólag a futam után az FIA viszgálatot kezdett a fennti eset kapcsán. Nemcsak Barrichello kiállása, de a visszajövetel is szabálytalan volt, piros lámpánál jött ki a bokszból, amiért a múltban kizárás járt. Ezzel Räikkönen kapna egy pontot. (Ez egy órával a futam után meg is történt).
Úgy tűnt, Sebastien Bourdais kiemelkedően debütál a Forma-1-ben, de két körrel a vége előtt meghibásodott az autója, így a negyedik helyről kellett kiállnia. Ám mivel teljesítette a futam 90 százalékát, így a nyolcadik helyért kapott egy pontot.
Auszrál Nagydíj, Melbourne, 2008.03.16.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:34:50.616 |
2. | N. Heidfeld | BMW Sauber | + 5.478 |
3. | N. Rosberg | Williams-Toyota | + 8.163 |
4. | F. Alonso | Renault | + 17.181 |
5. | H. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 18.014 |
6. | R. Barrichello | Honda | + 52.453 |
7. | K. Nakajima | Williams-Toyota | + 1 kör |
8. | S. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 2 kör |
9. | K. Räikkönen | Ferrari | + 3 kör |
10. | R. Kubica | BMW Sauber | kiesett |
11. | T. Glock | Toyota | kiesett |
12. | T. Sato | Super Aguri-Honda | kiesett |
13. | N. Piquet | Renault | kiesett |
14. | F. Massa | Ferrari | kiesett |
15. | D. Coulthard | Red Bull-Renault | kiesett |
16. | J. Trulli | Toyota | kiesett |
17. | A. Sutil | Force India-Ferrari | kiesett |
18. | M. Webber | Red Bull-Renault | kiesett |
19. | J. Button | Honda | kiesett |
20. | A. Davidson | Super Aguri | kiesett |
21. | S. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | kiesett |
22. | G. Fisichella | Force India-Ferrari | kiesett |
A futam után mondták:
Lewis Hamilton:
Jól startoltam, Robert Kubica közel volt hozzám, de megtartottam a helyem. Utána csak a gumikra figyeltem, vigyáztam rájuk, felvettem az ütemet és a saját tempómban hajtottam. A biztonsági autó miatt nehezebb dolgom volt, melegen kellett tartani a gumikat, a féket. Jó stratégiát dolgoztunk ki, de szerencsém is volt. Nem aggódóm a Ferrari tempója miatt, mert lehettünk volna még ennél is gyorsabbak. Álom volt vezetni a kocsit, még a tavalyinál is sokkal jobb.
Nick Heidfeld:
Úgy tűnt, nem lesz túl jó verseny, de amit elvesztettem a rajtnál (Rosberg megelőzte – a szerk.), azt a bokszban sikerült visszaszereznem. Utána a biztonsági autóval is szerencsém volt. Kimaradtam a drámákból, egyedül Felipe Massa kipördülését láttam.
Nico Rosberg:
Hálás vagyok a csapatnak, óriási munkát végeztek. Remek dolog a dobogón állni. Remekül rajtoltam, ez segített, hogy ilyen jó versenyem legyen. Az autó végig kiegyensúlyozott volt.
A világbajnoki pontverseny állása (Barrichello kizárása után):
Konstruktőrök:
1. McLaren: 14 pont
2. Williams : 9 p
3. BMW: 8 p
4. Renault: 5 p
5. Toro Rosso: 2 p
6. Ferrari: 1 p
Pilóták:
1. Hamilton:10 pont
2. Heidfeld: 8 p
3. Rosberg: 6 p
4. Alonso: 5 p
5. Kovalainen: 4 p
6. Nakajima: 3 p
7. Bourdais: 2 p
8. Räikkönen: 1 p