„Az FIA márciusi felhívása után több pályázó is jelentkezett a Forma-1-es világbajnokságban való 2011-2012-es részvételre, de mérlegelés után úgy döntöttünk, hogy egyik pályázó sem felelt meg a követelményeknek, nem kapott indulási engedélyt, tehát a 13. csapat nevezését nem adjuk ki” – közölte az FIA.
A McLaren 2007-es kémbotránya, majd a Renault 2008-as szingapúri megrendezett balesete után is problémát okozott az FIA-nak az általa bűnösnek tartott csapattagok megbüntetése, ezért a Motorsport Világtanács ebben a kérdésben is újítást hozott: a csapat vezetői a pilóták szuperlicencéhez hasonló működési engedéllyel vehetnek csak részt a szervezet által felügyelt világbajnoki sorozatokban.
„Csapatonként hat személy, a csapatfőnök, a sportigazgató, a csapatigazgató, a technikai igazgató és két versenymérnök” munkáját köti majd engedélyhez az FIA, ha a szervezet közgyűlése elfogadja a javaslatot. Szintén szigorítanak a versenyhelyszínek látogathatóságán is, az FIA ezután nem ad ki belépőt olyannak, akinek a viselkedése a megítélésük szerint nem felel meg a sportszabályzatnak.
Azaz például, amíg a korábban eltiltott Flavio Briatore az F1-et szervező Bernie Ecclestone cégétől kapott belépőjével szabadon járkált, ezután már nem teheti meg ugyanezt, ha az FIA úgy látja jónak.
A Világtanács Lewis Hamilton márciusi melbourne-i közúti balhéja kapcsán is lépett: ha a szervezet közgyűlése elfogadja az új javaslatot, akkor ezentúl a Forma-1-es versenyzéshez szükséges szuperlicenc kiadását érvényes közúti jogosítványhoz kötik, súlyos közúti kihágás esetén pedig az FIA fegyelmi testülete ideiglenesen vagy akár örökre is megfoszthatja a szuperlicenctől a vétkes versenyzőt.