Pénteken Párizsban ülésezett az FIA Motorsport Világtanácsa, a megbeszélésen elfogadták a csapatok által már jóváhagyott szabályváltoztatásokat. Ezekről már sok szó esett az elmúlt hetekben, röviden összefoglalva: jövőre állítható hátsó szárnyakkal segítik az előzést, ezeket védekezésre nem lehet használni.

Szigorították a karosszériára vonatkozó előírásokat, így próbálván elejét venni annak, hogy a csapatok új trükkökkel jussanak jogosulatlan előnyhöz. Szigorúbb tesztek is lesznek jövőre, ezekkel a szárnyakat és a padlólemezeket is vizsgálják.

Elfogadták, hogy visszatérnek a turbómotorok az F1-be, a jelenlegi, 2,4 literes blokkokat 1,6 literes közvetlen befecskendezésesek váltják 2013-tól. 12 ezernél korlátozzák a fordulatszámot, ettől 35 százalékos fogyasztáscsökkentést remél az FIA és a zöld F1-et szívügyének tekintő Jean Todt elnök.

2013-tól csak évi öt motort használhatnak el a pilóták, 2014-re ezt négyre csökkentik. Változott néhány apróbb szabály is 2011-re, például a bokszutca szélességére vonatkozó, a versenyigazgatónak pedig lehetősége lesz arra, hogy biztonsági okokból teljesen lezárja a bokszutcát. Pontosabb tájékoztatást kapnak a versenyzők arról, hogy mikor előzhetik meg a biztonsági autót és mikor nem.

Négy helyett öt versenyt kell kibírniuk a sebességváltóknak, a legérdekesebb módosítás, hogy a csapatutasítások tiltására vonatkozó passzust törölték a szabálykönyvből. Ezzel együtt az FIA fenntartja magának a jogot, hogy szankcionáljon bizonyos csapatokat, ha azok bármilyen módon ártanak a sportág hírnevének.