A mindössze 25 éves francia versenyző haláláról családja értesítette szombat reggel a nyilvánosságot, a pilóta Facebook-oldalán közzétett közleményben. Jules Bianchi a nizzai kórházban fejezte be a harcot, ahol a baleset óta kezelték.
Sokak szerint Bianchi volt a mezőny egyik legtehetségesebb pilótája, amit pályafutásának íve remekül alátámaszt. Nagyapja Mauro Bianchi, háromszoros GT-világbajnok, déd-nagybátyja Lucien Bianchi, a Le Mans 24 órás verseny egyik győztese.
A francia fiú 5 évesen kezdte el gokartozni, 2003-ban a Maranello Karting Teambe szerződtetett Olaszországban, Armando Filini csapatába. Majd a kezdeti sikerek után 2007-ben váltott gokartról formaautós versenyzésre. 5 pole-pozícióval, 11 pódiummal, 5 győzelemmel és 10 leggyorsabb körrel (a 13 versenyből) megnyerte a Formula Renault 2.0 bajnokságot.
2008-ban győzött a Masters of Formula 3 versenyen, továbbá harmadik lett a Formula-3 Euroseriesben, egyúttal a „Legjobb újonc” címet is elnyerte. Ekkor már Nicolas Todt volt a menedzsere, Jean Todt, a FIA vezetőjének fia. 2009-ben Forma-3-bajnok lett 6 pole pozícióval, 12 pódiummal és 9 győzelemmel, közel 40 pontos előnnyel a második helyezett Christian Vietoris előtt.
2010-ben GP2-be szerződött az Todt által irányított ART Grand Prix csapathoz, és ismét a legjobb újonc lett a kategóriában, csapattársa Sam Bird volt. 2011-ben 3. lett a bajnokságban, 36 ponttal lemaradva a bajnoktól, Romain Grosjeantól. Még ebben az évben jelentette be a Ferrari, hogy a tartalék- és tesztpilótájuk lesz a francia versenyző, aki a Ferrari Driver Academy tagja is. Év végén a Sahara Force India csapathoz szerződött, ahol tartalékos versenyzőként 9 alkalommal kapott vezetési lehetőséget a pénteki szabadedzéseken, valamint részt vett a teszteken. Továbbá teljesítette első szezonját a World Series by Renault 3.5 kategóriában a Tech 1 Racing színeiben.
2013-ban debütált a Forma-1-ben, a Marussia F1 Team pilótájaként, csapattársa Max Chilton volt. Második szezonjában, a 2014-es monacói nagydíjon időbüntetései ellenére a kilencedik helyen ért célba, ezzel a Marussia történetének első pontjait szerezte meg. A Ferrari neveltje volt, a baleset híján 2015-ben már a Saubernél folytatta volna a tanulást, és minden bizonnyal ő lett volna Kimi Räikkönen utódja 2016-ban az olasz csapatnál.