Ahogy tavaly az Olasz Nagydíjon, ezen a hétvégén a kínai esőben szerzett történelmi győzelmet Sebastian Vettel. A német pilóta a Red Bull nagyobbik csapatát is megajándékozta történetének első diadalával, ő maga pedig másodszorra ért elsőként célba.
Érdekes, hogy új győztesként a Red Bull is rögtön kettős sikerrel nyitott – 1998-ban a Jordan (szintén esőben),tavaly a BMW, idén pedig a Brawn csinált hasonló bravúrt – a második ugyanis Mark Webber lett. A Red Bull-család örömét Sebastien Buemi tette még nagyobbá, a svájci újonc ugyanis már másodszor szerzett pontot a Toro Rossóval.
A Red Bullok mögött a Brawn párosa ért be a 3-4. helyen, méghozzá Button-Barrichello sorrendben, így a bajnoki éllovas megint jelentős mennyiséggel növelte pontjai számát. Bár Kínában a Brawn nem bírta a lépést a győztesekkel, Jenson Button így is három futamból harmadszorra állt dobogóra, ő az egyetlen idén, akinek ez minden versenyen sikerült. A csapat a konstruktőri küzdelemben magabiztosan vezet, majdnem annyi pontjuk van, mint a mögöttük álló Red Bullnak és Toyotának együtt.
A futam az előrejelzéseknek megfelelően esőben kezdődött, és végig abban is zajlott. A hagyományos álló rajt helyett a mezőny az első hét kört a biztonsági autó mögött tette meg, és csak ezután álltak neki a versenyzésnek. A látási és a pályaviszonyok mindvégig rosszak voltak, számos kicsúszás és baleset történt.
Lewis Hamilton agresszíven tört előre, néhány kör alatt az ötödik helyre kapaszkodott, de aztán kicsúszott és visszaesett, és kezdhette előröl a próbálkozást., A világbajnok hiába volt egykiállásos stratégián, a túlerőltetett vezetés miatt újra és újra visszaesett, így végül csapattársa, Heikki Kovalainen mögött csak a hatodikként ért célba, három helyet javítva rajtpozícióján.
A 17. körben a BMW-s Robert Kubica a Toyotával szenvedő, és folyamatosan visszaeső Jarno Trullit érte utol, de előzésre nem került sor, ugyanis a lengyel autója egyszerűen belerohant az előtte haladó járgányba, és felszaladt a hátuljára. Kubica szerencséjére az eset a kör utolsó kanyarja előtt történt, így gyakorlatilag beesett a bokszutca-bejáratba, és javítások után folytathatta a versenyt, az olasz veterán azonban kiállni kényszerült.
A baleset után újra pályára lépett a safety car, de az ezüst Merci mögött sem ment minden simán: a kiváló pozícióban autózó Buemi hátulról belehajtott az akkor még csak győzelmi esélyes Vettel Red Bulljába, de szerencséjükre csak a svájci újonc első szárnya sérült, így nem kellett azzal a teherrel a bokszba vonulnia, mint két éve Japánban Vettelnek, amikor ő öklelte fel hátulról a szintén potenciális győzőt, mai csapattársát, Webbert.
A biztonsági autó mögött, a 20. körben adta meg magát Felipe Massa autója, akinek kiesése Kimi Räikkönen 10. helyével együtt azt jelenti, hogy a tavalyi konstruktőr bajnokcsapat továbbra is pont nélkül áll, ennél rosszabb már nem is lehetne a helyzetük.
Mondjuk lehetett volna, ugyanis a Force India kis híján pontot szerzett Sanghajban. Adrian Sutil öt körrel a vége előtt esett ki a 6. helyről, amikor kitört az autója az egyik kanyarban. A versenygép csúnyán összetört, de a pilóta saját lábán hagyta el a helyszínt.
A Ferrarihoz hasonlóan a Renault-nál sincs sok ok az örömre, hiába indult Fernando Alonso a második rajtkockából, a kétszeres világbajnok nem tudta ez a futamon eredményre váltani, végül csak a 9. helyen ért célba. Csapattársa, Nelsinho Piquet megint a mezőny bohóca volt, talán illedelmesebb is, ha nem soroljuk fel összes esés-kelését. A kis brazilt pár futamon belül lecserélheti a csapat.
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2009.04.19.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1ó57:43.485
- 56
- 2.
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 10.970
- 56
- 3.
- Jenson Button
- Brawn-Mercedes
- + 44.975
- 56
- 4.
- Rubens Barrichello
- Brawn-Mercedes
- + 1:03.704
- 56
- 5.
- Heikki Kovalainen
- McLaren-Mercedes
- + 1:05.102
- 56
- 6.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 1:11.866
- 56
- 7.
- Timo Glock
- Toyota
- + 1:14.476
- 56
- 8.
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1:16.439
- 56
- 9.
- Fernando Alonso
- Renault
- + 1:24.309
- 56
- 10.
- Kimi Räikkönen
- Ferrari
- + 1:31.750
- 56
- 11.
- Sebastien Bourdais
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1:34.156
- 56
- 12.
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- + 1:35.834
- 56
- 13.
- Robert Kubica
- BMW Sauber
- + 1:46.853
- 56
- 14.
- Giancarlo Fisichella
- Force India-Mercedes
- + 1kör
- 55
- 15.
- Nico Rosberg
- Williams-Toyota
- + 1kör
- 55
- 16.
- Nelson A. Piquet
- Renault
- + 2kör
- 55
- 17.
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- kiesett
- 51
- 18.
- Kazuki Nakajima
- Williams-Toyota
- kiesett
- 44
- 19.
- Felipe Massa
- Ferrari
- kiesett
- 23
- 20.
- Jarno Trulli
- Toyota
- kiesett
- 19