Baj lehet az egyedi ötletből

Kiegyenlítődik a mezőny, de behozható-e a lemaradás?

Kiegyenlítődik a mezőny, de behozható-e a lemaradás?

A botrányraktár nem fog kiürülni ugyan, de jövő keddtől eggyel kevesebb ügy mérgezi majd a 2009-es Forma-1-es szezont: a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) fellebbviteli bírósága 14-én dönt ugyanis a „diffúzoros hármak” ügyében.
A Brawn, a Williams és a Toyota riválisok által kifogásolt légterelőit ugyan már többször is szabályosnak nyilvánította az FIA, de a Ferrari, a Red Bull, a Renault és a BMW Sauber fellebbezést nyújtott be ez ellen, így a végső szót egy hét múlva mondják ki.

Az ítélet után minden bizonnyal egységesedik majd a mezőny a műszaki megoldás szempontjából, a jelentős plusz leszorítóerőt adó alkatrész vagy lekerül az autókról, vagy néhány futamon belül mindegyik modellen megjelenik – bár az úttörők előnye még így is megmarad egy darabig. Az egyelőre leszorítóerő szempontjából gyenge Ferrarit vezető Kimi Räikkönen szerint a bajnokságot tekintve nagyon fontos a jövő heti döntés:

„A következő futam a Kínai Nagydíj, de előtte pár nappal dönt majd az FIA a diffúzorokról. Ennek óriási hatása lesz a bajnokságra. Elég csak a malajziai szektoridőket megvizsgálni, hogy lássuk, hátrányban vagyunk a legjobbakhoz képest. Különösen világos volt ez a középső szektorban, ahol a leszorítóerő kulcsfontosságú” – magyarázta a finn.