A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) csütörtöki tájékoztatása szerint vasárnap az évadzáró Brazil Nagydíj volt a legnézettebb verseny, a kiélezett végjátékba 2,35 millió néző kapcsolódott be hosszabb-rövidebb időre.
A Nielsen Közönségmérés alapján a férfi nézők átlagosan 62, míg a női nézők 55 órányi közvetítést követtek figyelemmel a szezon során.
Az M1-es közvetítések közül az idén nyolc futam ért el egymillió fő feletti nézettséget, és mivel csak az utolsó, brazil nagydíjon dőlt el az elsőség kérdése, ennek megfelelően az is volt a legnézettebb 1,249 millió fővel. A Magyar Nagydíj alig maradt el ettől: 1,215 milliós nézettséget ért el.
Az egyes futamok élő közvetítéseibe átlagosan 1,7 milliónyian pillantottak bele rövidebb-hosszabb időre, míg ez a mutató a Kanadai Nagydíjon volt a legmagasabb: az elért nézők száma meghaladta a 2,6 millió főt. (Az időmérőknél az átlagosan elért nézők száma közel egymillió fő volt, míg az Amerikai Nagydíj edzésébe 1,6 milliónyian néztek bele.) A 170 órányi televíziós közvetítés valamelyikével a 4 évesnél idősebb népesség közel háromnegyede, közel hétmillió fő találkozott.
Amikor az M1 a Forma-1-es futamokat közvetítette, minden esetben magasan a legnézettebb csatorna volt. Az éppen tévézőknek több mint az egyharmada a verseny eseményeit nézte. Csakúgy, mint a sport általában, a Forma-1 is a férfi nézőket vonzotta jobban (az éppen tévét néző férfiak 44 százaléka nézte rendre az M1-es futamokat), de körükben is különösen az 50 év alattiak számára volt ez vonzó tevékenység: a 18-49 éves korosztályban minden második férfi tévénéző a Forma-1-et – az M1-et – választotta a vasárnapi versenyek ideje alatt.
Az MTVA és az Ipsos 2012 nyarán végzett közös online kutatásából kiderül az is, hogy a nézők nagy része jónak gondolja, hogy az M1-en látható a rangos autóverseny. Tízből heten kifejezetten rajongónak tartják magukat, és 67 százalékuk számára a Magyar Nagydíj külön jelentőséggel is bír.
A Kossuth Rádió 16 alkalommal jelentkezett Formabontó vasárnap délután című F1-es magazinműsorával, amelyben adásonként 120 percben számolt be a futamokról. A közszolgálati rádiócsatornák összesen 1945 műsorpercet szenteltek a legrangosabb autóversenynek.
Az Ipsos által végzett kutatás szerint a nézők 10 százaléka okostelefonján is rákeresett a F1-es hírekre. A közmédia M1F1 mobilalkalmazását augusztusig 72 500 sportrajongó töltötte le.