A Ferrari és a McLaren teljesítménye idén egyenlőnek mondható, a két rivális csapat fej-fej mellett küzd a bajnokságért. A különbség hiánya miatt egyre jobban felértékelődik az időmérőn nyújtott szereplés: a szezonban eddig az összes versenyt az nyerte, aki az első kanyarban elsőként fordult. Erről beszélt nemrég a volt bajnok, Nelson Piquet is.

Kulcsfontosságú az időmérő 1
Kulcsfontosságú az időmérő 97


Most pedig, amikor a Monacói Nagydíj következik, az első rajthely még fontosabb lesz – az utcai pályán hírhedten nehéz az előzés. A Ferrari főpályamérnöke, Luca Baldissieri szerint bár a csapat folyamatosan fejlődik az idény kezdete óta, a hajszálnyi előny nem biztosítja be az állandó győzelmeket.

„Láthattuk az időmérőn, hogy milyen közel állnak egymáshoz az autóink, míg a versenyen gyorsabbak vagyunk. A McLaren gyengébben teljesített nálunk a verseny közben, de mögöttük már gondban lettünk volna. A helyzet most az, hogy aki vezet az első kanyarban, az jó eséllyel az élen is marad a verseny végéig” – magyarázta Baldissieri.

Különös figyelmet fordít a Ferrari az időmérőn nyújtott teljesítményre Monte-Carlo előtt, ugyanis a csapat az elmúlt években nem tudott pole-t szerezni a monacói pályán. Az eheti franciaországi teszteken ezért erre fognak összpontosítani a Ferrarinál.
 
„A Ferrarinak már évek óta nem volt jó autója Monte Carlóra, a helyzet az, hogy 2001 óta nem nyertünk ott. A teszteken azon fogunk dolgozni, hogy az F2007-est a pályához igazítsuk. A Paul Ricard-i pályán több nyomvonal is van, lesz olyan is, amin a Monacói Nagydíjat szimulálhatjuk” – tette hozzá Baldissieri.