Bár néhány héttel az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt még az is kérdéses volt, hogy valaha versenyez-e egyáltalán, a Honda gyáraiban megépült Brawn BGP 001-es versenyautó fenekestül felforgatta a Forma-1-et. A 2009-es idényben eddig hat futamot nyert, abszolút favorittá téve a konstruktőrök között a Brawn GP-t és az egyéni bajnokságban Jenson Buttont.
Persze csodák nincsenek, Alex Wurz, a csapat tesztpilótája egy interjúban rávilágított, honnan is fakadnak az autó képességei. Miközben a Ross Brawn irányította új Honda fejlesztő csapat dobta a 2008-es évet, mind erejükkel 2009-re koncentráltak. Ez mit jelent? Wurz szerint a Honda öt szélcsatornája és mintegy fél milliárd euró (137 milliárd forint) állt a brit szakember rendelkezésre.
„A versenyautót három különböző irányból is vizsgálták a szélcsatornákban” – mondta az Auto Motor und Sportnak Wurz. „Két irányról bebizonyosodott, hogy hibás, így a csapat egyszerűen a harmadikra váltott.”
Hiába tettek meg mindent a sikerért, a gazdasági környezet 2008 év végére jelentősen romlott, ami a Honda teljes kivonulásához vezetett. Így majdnem kukába került a versenyautó is. Ám Ross Brawn felvásárolta a csapatot, így a japán gyár pénzéből fejlesztett autók Brawn néven, immár egy kis csapatnál aratnak sikereket.
„Valószínűleg a Brawn a legdrágább versenyautó, amely ráadásul a legkisebb működési költségvetéssel szerepeltetnek” – tette hozzá az osztrák, aki szerint a világbajnokság még korántsem lefutott még. „Azt kell mondjam a Brawn és a Red Bull egy szinten vannak, a siker most már a pályáktól függ csak”