Az abu-dzabi utánpótlástesztre meginvitált tehetségek egy része már korábban is vezetett F1-est, sőt, talán a nagyok között is megállná a helyét, az ifjoncok közül páran most először vezethették a csúcskategória autóit – őket egészen lenyűgözte az élmény.

„Be kell vallanom, hogy amikor először ültem be az autóba, elég ideges voltam, nagyon sokan figyeltek és dolgoztak körülöttem. A GP3-ban csak két szerelő dolgozik az autón, de itt 15 fős csapat volt. A felvezetőkörön nagyon óvatos voltam, nem akartam lefullasztani, de utána jobban a gázra léptem. A gyorsulás elképesztő volt, ugyanúgy a fékezés is! Amikor kiszálltam az autóból, a lábam remegett az adrenalintól” – mondta a Virginnél bemutatkozott, mindössze 17 éves, indonéz Rio Haryanto.

A Force India az idén az F3 Euroseriesben és a GP3-ban indult 19 éves Antonio Felix da Costát ültette az autóba, aki a figyelemre méltó harmadik időt teljesítette:

„Jó nap volt, egész meglepő még számomra is. Gyorsabban alkalmazkodtam az autóhoz, mint vártam, gyorsan belerázódtam a munkába, hamar megszoktam az autó tapadását, a beállításokat. A köridőm szerintem jó volt, csak négy tizeddel rosszabb, mint a Force Indiák kvalifikációs körei a hétvégén, szóval nagyon örülök!”

„Elképesztő élmény volt, bárcsak mindenki kipróbálhatná egyszer, lenyűgöző, élvezetes” – mondta a portugál.

A Lotusnál az idén a GP2-ben az Ardennél versenyző Rodolfo Gonzalez vezetett:

Lenyűgözte az ifjoncokat az F1 1
Lenyűgözte az ifjoncokat az F1 105


„Hihetetlen nap! Amikor kimentem az első körömre, el sem hittem, hogy végre valóban egy Forma-1-es autóban ülök. Amióta ötévesen elkezdtem gokartozni, mindig is ez volt az álmom, ma pedig valóra vált. 18 évnyi munka és áldozat kellett hozzá, szeretnék köszönetet mondani a Lotusnak, hogy megadták ezt a lehetőséget! Régóta készültem már erre, és bár 83 kört teljesítettem, be kell vallanom, meglepett, hogy eddig bírtam. Már 30 kör után megéreztem, a 82. körre pedig már kínzott a nyakam, úgy gondoltam, itt az ideje leállni.”

A World Series by Renault idei bajnoka, Mihail Aljosin ugyan ment már pár bemutatókört egy régebbi F1-es Renault-val, de az orosz is most először vett részt igazi teszten egy „telivér” autóval.

„Ez volt az első igazi napom egy F1-es autóban, és meg kell mondjam, egyáltalán nem csalódtam. Nagyszerű érzés volt a csapat részének lenni, a mérnökökkel dolgozni, sikerült nagyon sokféle dolgot elvégeznünk ma. Délutánra egész jó lett az autó egyensúlya, de volt egy kis hidraulikai szivárgás. Kár, mert így épp akkor nem tudtam menni, amikor a pálya a legjobb állapotban volt. De összességében fantasztikus élmény volt, óriási köszönettel tartozom a csapatnak és a Renault Sportnak ezért a nagyszerű lehetőségért!” – mondta a 23 éves orosz.

A Toro Rosso a 2010-es Brit Forma-3-as bajnoknak, Jean-Eric Verge-nek adta első F1-es tesztlehetőségét.

Lenyűgözte az ifjoncokat az F1 106


„A sebesség, a tapadás, a leszorítóerő, a fékezés, mind nagyon más, mint az F3-ban. És a csapat is – nagyon sokan dolgoznak és nagyon szakszerűek, szóval nagyszerű élmény volt az első Forma-1-es napom. Ma az autó fejlesztésén dolgoztunk és eléggé elégedett vagyok, mert azt hittem, nehezen megy majd. A F3-ban általában csak a kitűzött program feléig jutunk, eléggé meglepett, hogy ma mindent végig tudtunk vinni.”

„Nem voltam nagyon ideges, előtte jól felkészültem, szóval csak be kellett ülnöm az autóba és vezetnem. Elég jól mentem, szóval örülök, de biztos, hogy mindenki nagyon izgul azért az első F1-es napja előtt” – magyarázta a francia.

A Williamsnél a Forma-2-es bajnok, Dean Stoneman kóstolt bele először az F1-be:

„Hát ez egy kicsit más volt, mint amihez szoktam! Nagy lépés egy Forma-2-es autóhoz képest, főképp az aerodinamika. Jó, hogy az elején korlátozott sebességű aerodinamikai teszttel kezdhettem, mert így felkészülhettem a délutáni gyorsabb körökre. A nap vége felé már a határokat próbálgattam és javítottam a köridőimet. Nagyszerű élmény volt, a csapat pedig mindenben támogatott. Óriási lehetőség is ez, az ember nem vezethet gyakran F1-es autót, kitüntetve érzem magam!”