A Magyar Nagydíjnak helyet adó Hungaroringnél csak Monza pályája és Monte Carlo utcái adtak többször helyet egyhuzamban Forma-1-es versenynek. 23 éves története során többször megújult a mogyoródi helyszín, legutóbb épp idén.
Az immár 24. alkalommal megrendezésre kerülő Forma-1-es Magyar Nagydíj megszületésének története már legenda. A tervezett városi pálya helyett végül Mogyoród mellett épült meg a keleti blokk első F1-es pályája. Az építést 1985. október 1-jén kezdték, és 8 hónap elég volt az átadásig. Állami beruházásról lévén szó, a tervezését is központilag szervezték, a tervezők az Aszfaltútépítő Vállalat mérnökei, Papp István és Gulácsi Ferenc voltak.
A Forma-1 mezőnye 1986. augusztus 10-én mutatkozott be hazánkban. A versenyt Nelson Piquet nyerte, Ayrton Sennát és Nigel Mansellt megelőzve, amit a helyszínen 200 ezer szurkoló izgult végig.
Ilyen volt eredetileg a Hungaroring:
Magyar Nagydíj: Verseny a lapostányérban
1/82 Ferrari öröm
Ferrari öröm
Fotó megosztása:
2/82 Baumgartner a Minardi szineiben
Baumgartner a Minardi szineiben
Fotó megosztása:
3/82 Kérés
Kérés
Fotó megosztása:
5/82 Egy érdekes járgány a Ringen
Egy érdekes járgány a Ringen
Fotó megosztása:
6/82 Szoborpark autóval
Szoborpark autóval
Fotó megosztása:
7/82 A jelenlegi pálya
A jelenlegi pálya
Fotó megosztása:
9/82 Bővül az infrastruktúra
Bővül az infrastruktúra
Fotó megosztása:
10/82 36 méter szintkülönbség van a legalsó és legmagasabb pont között a pályán
36 méter szintkülönbség van a legalsó és legmagasabb pont között a pályán
Fotó megosztása:
11/82 Kubica beugrott Villeneuve helyére
Kubica beugrott Villeneuve helyére
Fotó megosztása:
13/82 Schumacher csatában
Schumacher csatában
Fotó megosztása:
14/82 A finnek elöbb Häkkinen, majd Räikkönen miatt jöttek
A finnek elöbb Häkkinen, majd Räikkönen miatt jöttek
Fotó megosztása:
15/82 Szülinapos
Szülinapos
Fotó megosztása:
17/82 Ralf Firman balesete után kerül képbe Baumgartner
Ralf Firman balesete után kerül képbe Baumgartner
Fotó megosztása:
18/82 2003-ban és idén is egy millárdot költöttek a pályára
2003-ban és idén is egy millárdot költöttek a pályára
Fotó megosztása:
19/82 Senna, Piquet, Mansell, és Prost uán Ecclestone újra összültette a riválisokat
Senna, Piquet, Mansell, és Prost uán Ecclestone újra összültette a riválisokat
Fotó megosztása:
21/82 Ecclestone 2x
Ecclestone 2x
Fotó megosztása:
22/82 Elöbb a német és a finn, mára a lenygel szurkolóké a terep
Elöbb a német és a finn, mára a lenygel szurkolóké a terep
Fotó megosztása:
23/82 Baumgartner és a Jordan
Baumgartner és a Jordan
Fotó megosztása:
25/82 Sorfal
Sorfal
Fotó megosztása:
26/82 Mára megnyúlta célegyenes
Mára megnyúlta célegyenes
Fotó megosztása:
27/82 Baumgartner Zsolt első versenyét itthon futotta az F1-ben
Baumgartner Zsolt első versenyét itthon futotta az F1-ben
Fotó megosztása:
29/82 Történelmi helyszín
Történelmi helyszín
Fotó megosztása:
30/82 Hamilton is nyert nálunk
Hamilton is nyert nálunk
Fotó megosztása:
31/82 Ecclestone-nak köszönhető, hogy van Magyar Nagydíj
Ecclestone-nak köszönhető, hogy van Magyar Nagydíj
Fotó megosztása:
33/82 Egy érdekes jelenet tavalyról
Egy érdekes jelenet tavalyról
Fotó megosztása:
34/82 Magyar lányok
Magyar lányok
Fotó megosztása:
35/82 Kezdetben nagyon magas kerékvetők voltak
Kezdetben nagyon magas kerékvetők voltak
Fotó megosztása:
37/82 A helyi nézők tekintetében jól áll a Hungarroring
A helyi nézők tekintetében jól áll a Hungarroring
Fotó megosztása:
38/82 A pilóták Monacóhoz hasonlítják
A pilóták Monacóhoz hasonlítják
Fotó megosztása:
39/82 Stallone nálunk is anyagot gyűjtött a filmjéhez
Stallone nálunk is anyagot gyűjtött a filmjéhez
Fotó megosztása:
41/82 Tánc a vb cím megszerzése után
Tánc a vb cím megszerzése után
Fotó megosztása:
42/82 Megújultak a épületek is
Megújultak a épületek is
Fotó megosztása:
43/82 Lassú kanyarok jellemzik
Lassú kanyarok jellemzik
Fotó megosztása:
45/82 Repül az autó
Repül az autó
Fotó megosztása:
46/82 Schumacher számos sikert jegyez itt
Schumacher számos sikert jegyez itt
Fotó megosztása:
47/82 Középpontban a Ferrari
Középpontban a Ferrari
Fotó megosztása:
49/82 A lányok hozzátartoznak a pályához
A lányok hozzátartoznak a pályához
Fotó megosztása:
50/82 Barrichello nem fordult be
Barrichello nem fordult be
Fotó megosztása:
51/82 Királylány
Királylány
Fotó megosztása:
53/82 Készülődés
Készülődés
Fotó megosztása:
54/82 Baleset is akadt bőven
Baleset is akadt bőven
Fotó megosztása:
55/82 Alonso itt szerezte első győzelmét
Alonso itt szerezte első győzelmét
Fotó megosztása:
57/82 Schumacher tartja apályarekordot
Schumacher tartja apályarekordot
Fotó megosztása:
58/82 A piros az eredeti, a fekete a legújabb nyomvonal
A piros az eredeti, a fekete a legújabb nyomvonal
Fotó megosztása:
59/82 Button eddigi egyetlen győzelme
Button eddigi egyetlen győzelme
Fotó megosztása:
61/82 Az új egyes kanyar
Az új egyes kanyar
Fotó megosztása:
62/82 Helyi nevezetesség a Hondásoknak
Helyi nevezetesség a Hondásoknak
Fotó megosztása:
63/82 Ez a rész 2003-ban eltünt
Ez a rész 2003-ban eltünt
Fotó megosztása:
65/82 A célegyenes vége szűkebb lett
A célegyenes vége szűkebb lett
Fotó megosztása:
66/82 Csúzsik a műfű
Csúzsik a műfű
Fotó megosztása:
67/82 Ha erre rámennek, szétesik az autó
Ha erre rámennek, szétesik az autó
Fotó megosztása:
69/82 + négy rajtkocka
+ négy rajtkocka
Fotó megosztása:
70/82
Fotó megosztása:
71/82 Liftek sé új boxok épültek
Liftek sé új boxok épültek
Fotó megosztása:
73/82
Fotó megosztása:
74/82 A sétálórészbe éjszakai világítófények kerültek
A sétálórészbe éjszakai világítófények kerültek
Fotó megosztása:
75/82
Fotó megosztása:
77/82 Nagyobb hely jut a csapatoknak
Nagyobb hely jut a csapatoknak
Fotó megosztása:
78/82 Új étterem
Új étterem
Fotó megosztása:
79/82
Fotó megosztása:
81/82
Fotó megosztása:
82/82
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A piros az eredeti, a fekete a legújabb nyomvonal
A piros az eredeti, a fekete a legújabb nyomvonal
Katlanszerű természeti adottságai miatt lapostányérnak is nevezett pálya (a nézők a tányér szélén ülnek és szinte az egészet belátták) hossza eredetileg 4014 méter volt, ami csak rövid ideig maradt így. 1989-ben megtörtént az első átalakítás. Kivették a 3. kanyart követő sikánt, ezzel próbáltak egy újabb előzési helyet adni a 4., később Mansellre keresztelt kanyar előtt. 1998-ban kissé módosítottak a célegyenesen, így némiképp nőtt a Hungaroring hossza.
Hosszabb célegyenes
A Nemzetközi Automobil Szövetség javaslatára 2003-ban komolyan hozzányúltak a mogyoródi ringhez. Egymilliárd forintot elköltve 202 méterrel meghosszabbították a célegyenest (ami most 789 méter hosszú) illetve szűkebbre vették a kijárati kanyart, hogy megkönnyítsék az előzést. Ugyanakkor a Hungaroring másik végén a 14-es kanyar átalakításával újabb előzési pontot alakítottak ki. Az új pálya hossza 4381 méterre növekedett.
2001-ben a Minardival Alonso még messze volt Schumachertől
Tavalyi átalakítások
Ha erre rámennek, szétesik az autó
Ha erre rámennek, szétesik az autó
Az tavalyi évben is történt pár átalakítás a pályán, amelyek nem túl izgalmasak, de akár a versenyt is befolyásolhatják. 14-es kanyarban új aszfaltozott bukóteret építettek ki, de ennél izgalmasabb az ugyanott kialakított 75 m hosszú műfűbetét. Ha a pilóták túlságosan kiszélesítik a kanyart, a versenyautó könnyedén megcsúszhat rajta.
Nem ildomos túl nagy tempóval „átdobni” a versenyautót a 6-7-es kanyar sikánján sem, ahová 12 cm-es íves felületű betoncsíkokat helyeztek, ami több mint az F1-esek hasmagassága. Könnyedén lebonthatják a kocsi alját, ahogy egy tette azt 2001-ben is egy túl magasra épített rázókő David Coulthard McLarenjével.
A meglévő rajtrács elé 4 db rajthelyet festettek, hogy a pole pozíció 10 méterre kerüljön a rajtlámpától.
1:19.071 – A leggyorsabb autó a Hungaroringen:
Torony lifttel:
Az évek során a pályával együtt változtak a kiszolgálóépületek, és a bokszok is. 2001-ben adták át az úgynevezett Millennium-tornyot. A négyszintes épülettel egy időben hat új bokszot alakítottak ki, a rajtrácsot húsz méterrel hátrébb festették fel, a célegyenes fölött átívelő gyalogoshidat pedig 30 méterrel az első kanyar felé tolták.
Ez a rész 2003-ban eltünt
Ez a rész 2003-ban eltünt
A 2003-as átalakításokkor az új célegyenes miatt az építők áthelyezték a régi főbejáratot és egy új útvonalon, a pálya alatt kialakított alagúton át is el lehetett elérni a paddock részt.
Tavaly a csapatok igényei miatt 16 darab új boksz épült, és ezzel párhuzamosan 2500 négyzetméterrel kibővült a kamionoknak, mobil épületeknek helyet adó depó-rész is. Így már kényelmesebben elférnek az akár többszintes épületek is. Új étteremmel, zuhanyzókkal, WC-kkel, személy- és teherliftekkel bővült a magyar versenypálya infrastruktúrája.