Az eddig egész évben eredménytelen Force Indián kívül a McLaren az egyetlen csapat, amely a Bahreini Nagydíj óta, azaz az eddig lezajlott futamok második felében nem szerzett pontot. A csapat a hazai, Brit Nagydíjon is szenvedett, Heikki Kovalainen kiesett, Lewis Hamilton pedig hősies küzdelemmel a 19. rajthelyről a 16. pozícióba dolgozta fel magát.
Az egyértelműen félretervezett MP4-24-es különösen gyenge a gyors pályákon, így a csapatfőnök, Martin Whitmarsh nem is a következő, Német Nagydíjtól, hanem a Magyar Nagydíjtól, a Hungaroringtől vár valami jobb eredményt.
„Nagyon reménykedem! Silverstone-ban az volt a helyzet, hogy miután rosszul mentünk a gyors kanyarokban, automatikusan az egyeneseken is lassabbak voltunk. Barcelona is elég kemény volt számunkra, más pályák viszont talán jobban feküdtek. Különösen sajnálom, hogy nem jött össze ott semmi, mert igazán versenyképesek voltunk. Tovább javítjuk az autót, és Magyarországban reménykedhetünk megint, kedvezőbb lehet, mint más pályák” – mondta az Autosportnak az angol szakember.
Whitmarsh szerint a fejlesztési hozzáállásukon is változtatni kellene, ha szeretnének haladást felmutatni, mert eddig a túlelemzés és a kapkodás egyszerre jellemezte őket.
„Az elején katasztrofálisan le voltunk maradva. Mindent a fejlesztésre fordítottunk, mindennel próbálkoztunk. De amikor versenyről versenyre haladunk, talán nincs alkalom arra, hogy egy kicsit hátralépjünk, elfogadjuk, hogy pillanatnyilag nem vagyunk versenyképesek, és megnézzük, milyen nagyobb lépésre lenne szükség. Az első pár futamon pont így, versenyről versenyre éltünk, ezért is volt hatalmas csalódás Barcelona.”
„Utána Monacóra koncentráltunk nagyon, sok energiát fordítottunk rá, ami persze hátrányunkra vált Silverstone-ban, azonban hamarosan jön egy nagy fejlesztési csomag, igyekszünk vele, ahogy csak tudunk” – magyarázta a bizonyítványt a csapatot március óta irányító Whitmarsh.
„Talán a fejlesztési munkát sem találtuk el igazán, egy kicsit túl sokat elemezgettünk, és ritkán voltunk gyakorlatiasak. ‘Az meg mi? Nem tudom, hogy működik, de ott van a másik autón, tegyük fel mi is!’ Ez a jól bevált régi módszer, és nekünk is jobban kellene erre hagyatkoznunk.”