Az Ausztrál Nagydíj főszervezője, Ron Walker igen élesen kikelt a Forma-1-ben idénre bevezetett 1,6 literes turbós V6-os motorok hangja ellen, sőt újra elővette a régi fenyegetését arról, hogy a pályák, a promóterek hátat fordíthatnak a sportágnak.
Úgy tűnik, Walker nem egyeztetett a szepangi kollégájával, ugyanis a maláj pálya főnöke, Razlan Razail cseppet sem panaszkodik.
Malajziának jó lesz a halkabb F1 is 1
Malajziának jó lesz a halkabb F1 is 9


„Bár a halkabb motorok nem feltétlenül egyezik a motorsporttal szemben támasztott korábbi elvárásokkal, egyáltalán nem biztos, hogy ez olyan rossz dolog” – idézte a New Straits Times. „A kisebb zaj miatt a szülők most már nyugodtabban hozhatják a gyerekeiket a versenyre.”
Razali szerint az új, modern erőforrások műszaki szempontból is nagyon izgalmasak: „Itt ez a kis motor, ami most is 750 lóerőt teljesít, és a köridők alig maradnak el a tavalyig használt V8-asokétól, szóval lenyűgöző, hogy milyen fejlett ez a technológia.”
Bár a többség számára kiábrándító Ausztrál Nagydíj után Bernie Ecclestone azonnal a hangprobléma kijavításáról kezdett beszélni, és még az FIA elnöke, az új motorok bevezetését szorgalmazó Jean Todt is hangnemet váltott és a szabálymódosítások lehetőségét kezdte emlegetni, ez biztosan nem lesz egyszerű. 
A Racecar Engineering szaklap egyik szerzője, Sam Cillins legalábbis így nyilatkozott: „A motorok alapkoncepciója miatt igen nehéz lenne hangosabbá tenni őket, ugyanis a turbó elszívja a zajt. Szóval teljesen át kellene írni a szabályokat, ez két-három évig tartana az újabb motorok bevezetése, emellett óriási költségekkel is járna, amire a csapatok valószínűleg nemet mondanának.”
A Telegraph egyébként úgy tudja, hogy Ecclestone-ék Melbourne óta keményen dolgoznak azon, hogy a pályamikrofonok jobb elhelyezésével és beállításával javíthassák a televíziós közvetítés nyújtotta hangélményt.