Az utóbbi két évben sok változás történt a Forma-1 szabályait illetően, több ezek közül technikai jellegű volt. Ha csak az utolsókat említjük, új aerodinamika, két hétvéges motorok, az időmérőn és versenyen együtt használandó gumik, mind sok változást okoztak. Ezen törekvések az egyre inkább növekvő kiadásokat hivatottak csökkenteni.

Szerdán az FIA világtanácsa elfogadta, hogy 2008-ig nem kell újabb technikai módosítást végrehajtaniuk a csapatoknak. Ez nem érinti az eddig elfogadott egyezményeket, azaz jövőre az idei 3.0 literes V10-es erőforrásokat 2,4 literes, V8-asok váltják le. A Világtanács döntése segítheti a csapatok munkáját, ugyanis a fejlesztéseiket jobban tudják irányítani a 2005, 2006, 2007-es évadokban. Nem kell tartaniuk attól, hogy egy új szabály miatt feleslegesen költöttek el pénzeket.

Ennek a döntésnek a gumigyártók is örültek, hiszen biztosították jövőjüket a Forma-1-ben. Tavaly Max Mosley az FIA elnöke terjesztette elő az egy gumiszállítóra vonatkozó javaslatot, amivel költségek további csökkentését szerették volna elérni. Ennek az volt a lényege, hogy vagy a Bridgestone vagy a Michelin maradt volna az F1-ben (esetleg valaki új) és az összes csapatnak szállított volna gumit. Ezt egyik gumigyár sem tartotta jó ötletnek, 2008-ig mindkettő maradhat.

A Világtanács elfogadta azt is, hogy alkalmazzák a Wada, a Doppingellenes Világszövetség új dopping ellenes szabályait is. Más érdekes döntés is született szerdán, ebben az FIA megtiltja az autóversenyzőknek a nyaklánc és a piercing használatát verseny közben.

A 2008-as szabályokról már április 15-én megkezdik az egyeztetést az FIA és a csapatok képviselői.