1:1. Így áll két futam után a Ferrari-McLaren párharc a hétvégén következő Bahreini Nagydíj előtt. Míg az első futamon Ausztráliában a McLaren volt a favorit, addig Malajziában a Ferrari teljesítménye volt lehengerlő. Vagyis Kimi Räikkönené, hiszen Felipe Massa eddig két versenyt nullázott le. Valami komolyat kell villantania most, ha versenyben akar maradni.
Ha ismét hibázik – a sok hajtűkanyar miatt van erre esély – már a Ferrari is kényszerhelyzetbe kerülhet, az ő pontjai nélkül nem lehet világbajnokságot nyerni
Massa tavaly nyert Bahreinben, és idén is összejöhet neki. Ebben segítségére lehet, hogy a Toyota mellett a Ferrari volt az egyetlen csapat, amely a téli tesztidőszakban tesztelt az arab államban. Persze tavaly a dobogón ott volt csapattársa (sorozatban háromszor volt harmadik Bahreinben), és Lewis Hamilton is. Räikkönen malmára hajtja viszont a vizet, hogy télen remek időt futott a pályán, nem hivatalosan megdöntve Michael Schumacher 2004-es rekordját.
Hamiltonnak viszont nemcsak a vörösökkel, de a MP4-23-mal egyre jobb barátságba kerülő Heikki Kovaleinentől is tartania kell. A finn egyre gyorsabb. Sőt ahogy Räikkönen is megmondta, a BMW-re is figyelni kell, amelynek autója mindkét 2008-as futamon a második helyen végzett. Jósolni persze nehéz, hiszen a hat dobogós helyet hat különböző pilóta szerezte az eddigi két futamon.
A McLaren számára különösen nagy jelentőségű ez a futam, mivel a bahreini állam a Mumtalakat cégen keresztül 30 százalékban tulajdonosa a csapatnak. Hamilton sikerére is lehet fogadni, aki komolyan építkezhet múltjából. Pályafutása legjobb versenyét itt futotta, amikor 2004-ben a 23. helyről tudott nyerni az F3-ban.
Fernando Alonso viszont hiába nyert meg kettőt az eddigi Bahreini Nagydíjakból, idén egy újabb sikerhez csodára lenne szüksége. Már a Williams is könnyedén kerülhet a Renault elé. Ha a négyéves múltat nézzük, akkor a Ferrari lehet a favorit, hiszen a két Renault-siker mellett az olaszok jegyeznek két elsőséget a sakhiri pályán.
Események a Bahreini Nagydíjon 2004-2007:
Időmérő edzés: 2008. 04.05., magyar idő szerint 13:00 órakor kezdődik.
Futam: Az 57 körös Bahreini Nagydíj április 06-án 13:30 órakor indul.
2007-es dobogó: 1. Felipe Massa, 2. Lewis Hamilton, 3. Kimi Räikkönen
Pályarekord: 1 perc 30.252 másodperc, Michael Schumacher – Ferrari
A pálya és a verseny:
Elsősorban lassú kanyarokból és egyenesekből építkezik a Hermann Tilke által rajzol bahreini pálya. A 15 forduló közül a pilóták által kedvelt lendületes kanyarok szinte teljesen hiányoznak. Ez a kigyorsítós-nagyfékezős nyomvonal viszont újabb vezetői hibákhoz vezethet a kipörgésgátló kitiltása miatt.
Erre még rásegíthet a homokozó-effektus is. Az 5412 méter hosszú pálya ugyanis a sivatagban fekszik, és a szervezők minden erőfeszítése ellenére a szél folyamatosan hordja az aszfaltra a homokot, ami jelentősen rontja a tapadást. A pilóták abban sem lehetnek biztosak, hogy a következő körben ugyanolyan tapadási körülmény fogadja őket, mint előzőleg. Folyamatosan változnak a viszonyok.
A homok veszélyt jelent a motorokra is, ami ellen a csapatok komoly szűrőkkel védekeznek, ezek viszont fojtják a blokkot. A kegyetlen hőség úgy általában is próbára teszi a motorokat, de a szokásos 40 helyett ezúttal kellemes 26-30 fokos időt jósolnak. Eső nem várható.
Hiába tesztelt télen a Ferrari a pályán, előnye a gumik tekintetében nem lesz mérvadó, miután a Bridgestone a korábbitól eltérő abroncsokat szállít a csapatoknak – a tavalyinál puhább keveréket használhatnak. A szél és a por mellett a pilóták a gumik hólyagosodására panaszkodnak majd leginkább, miután az aszfalt Bahreinben sötétebb az átlagosnál, így jobban melegszik, mint más pályákon. Kiemelt terhelést kapnak a hétvégén a fékek is.
A világbajnok egy köre Sakhirban: